כדורי גומי ומכת"זית | סיקור

'שמעון הצדיק': זיקוקים התפוצצו בתוך בית

השכונה המזרח ירושלמית בוערת בעקבות העימותים בין יהודים לערבים. במה שנראה כמו "תאונת עבודה" התפוצצו זיקוקים בתוך אחד הבתים הערבים, המשטרה חוקרת (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

העימותים בשכונת שמעון הצדיק/שייח ג'ראח נמשכים מאז ניסיון שריפת בית משפחת יושבייב בשבת: הערב (ראשון), ערבים ניסו לירות זיקוקים על שוטרים מתוך אחד הבתים - הזיקוקים התפוצצו בתוך הדירה ונשמעו קולות נפץ רמים. שוטרים מנסים כעת לפרוץ לבית לבדוק אם יש שם נפגעים.

המשטרה מנסה לפזר את המפגינים, באמצעות כדורי גומי ומכתזית ועד כה נעצרו על פי דוברות המשטרה 12 חשודים.

מוקדם יותר החל עימות בין חברי הכנסת הערבים אחמד טיבי, עופר כסיף ואוסאמה סעדי וחבר הכנסת איתמר בן גביר שפתח לשכה בשכונה כמחאה על אוזלת היד של המשטרה בהגנה על תושביה היהודים של השכונה.

על פי מקורביו של בן גביר בזמן שנציגי בן גביר נפגשים עם מפקד מחוז ירושלים דורון תורגמן בלשכתו, מאות שוטרים פשטו על הלשכה של ח"כ בן גביר, ובמקום החל עימות קשה בין השוטרים לבין בן גביר ופעילי הימין שהיו במקום. לאוהל נגרם נזק. בן גביר מסר בתגובה: "המשטרה פעלה בבריונות, נישאר לישון כאן הלילה".

ח"כ טיבי נפצע ברגלו באירועים לטענתו, כתוצאה מהתנפלות של אריה קינג, סגן ראש העיר ירושלים. מנגד, הותקפו יהודים רבים באמצעות אבנים וירי זיקוקים.

המתיישבים טוענים כי עשרות שוטרים פרצו הערב אלו לביתם של משפחת יושבייב בניגוד לחוק וללא צו. לטענתם, השוטרים הכו את הנוכחים בבית באלימות קשה. עוד טענו כי השוטרים מחרימים פלאפונים לאזרחים שמצלמים את האלימות.

מבית משפחת יושבייב

מהמשטרה נמסר: "בשעות הערב אירעו במקום הפרות סדר לסירוגין, שכללו ידויי אבנים וירי זיקוקין, בין היתר, לעבר כוחות המשטרה הפועלים במקום. כוחות המשטרה פעלו להשלטת סדר ומניעת חיכוך, עימותים והתפרעויות אלימות, תוך שימוש באמצעים לפיזור הפרות סדר, הדיפת מתפרעים וביצוע מעצרים. מאז שעות הבוקר ועד כה נעצרו 12 חשודים בחשד למעורבותם בהפרת סדר, ידויי אבנים ואלימות. גם בשעה זאת ממשיכים לפעול במקום עשרות שוטרים ולוחמי מג״ב באזור נגד מפרי סדר ואירועי אלימות, תוך שימוש באמצעים ובפריסה רחבה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר