הליך זיהוי?

ח"כ איתמר בן גביר טוען: במשטרה דרשו ממני טביעות אצבע

ח"כ איתמר בן גביר נחקר במשטרה ולטענתו התבקש למסור טביעת אצבעות כדי לזהותו; בן גביר: "המשטרה הפכה לכלי לניגוח פוליטי". במשטרה טוענים כי מדובר בהליך טריוויאלי (חדשות)

בן גביר בתחנת המשטרה (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)

המשטרה חקרה בשבוע שעבר את יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר בעקבות האירוע בו הותקף על ידי מאבטחים בחניון בתל אביב לפני כחודשיים, ונאלץ לשלוף את אקדחו. לטענתו של בן גביר, למרות חסינותו, נדרש בן גביר למסור טביעת אצבעות כאשר החוקר טען כי הדבר דרוש כדי לזהותו. בן גביר התנגד לתת טביעות אצבע והודיע לחוקר כי מדובר בצעד לא חוקי שנועד להשפילו.

החוקר המשיך להתעקש, אך בן גביר הודיע כי הוא מסרב ושאל את החוקר מדוע מנבחרי ציבור אחרים לא התבקש צעד כזה למרות שנחקרו. בן גביר התעקש וסירב להזדהות באמצעות טביעת אצבע ולבסוף השוטרים נסוגו מדרישתם. ח"כ בן גביר פנה ליועמ"ש וביקש לבדוק את הנושא.

לדברי בן גביר: "המשטרה הפכה ככלי לניגוח פוליטי, לאחר שבמשטרה נזכרו לזמנו לחקירה לאחר חודשיים. הציבור מבין שעיתוי הזימון לחקירה הוא על רקע מאבקו למען בטחון תושבי שמעון הצדיק, שם המשטרה מסרבת בהוראה מגבוה להציב שמירה קבועה".

עוד הוסיף בן גביר: "המשטרה יודעת שהסתבר שאחד "המאבטחים" תומך חמאס והשני אסיר בטחוני שהורשע בזריקת אבנים ובקבוקי תבערה על חיילי צה"ל. דרישתם של המשטרה לקחת ממני טביעות אצבעות כביכול בטענה שצריכים לזהות אותי, היא משפילה ונוגדת את החוק הקובע שנטילת טביעת אצבעות נחשבות כחלק מחיפוש ועל חברי כנסת לא עושים חיפוש. אגב, מדוע מח"כ עודה שנחקר רק לפני מספר ימים לא דרשו טביעת אצבע? מדוע מיותר מ-10 חברי כנסת שנחקרו בשנתיים האחרונות איש לא ביקש להזדהות באמצעות טביעות אצבע?", שאל בן גביר.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "ח"כ איתמר בן גביר זומן לחקירה בהמשך לתלונה שהוגשה במשטרת ישראל לאחר האירוע בו היה מעורב בחודש דצמבר האחרון. לאחר קבלת התלונה נאספו חומרי חקירה רלוונטיים, צילומים, ראיונות באמצעי התקשורת, וכן נגבו עדויות מעדים ונחקרו שני החשודים הנוספים המעורבים בתיק. לאחר קבלת אישור היועץ המשפטי לממשלה זומן חבר הכנסת ב-9/2/22 לחקירה והמועד תואם עמו.

"במעמד כל חקירת חשוד מתבצע הליך זיהויו באמצעות תעודה מזהה רשמית והנחת אצבע על מסופון לשיוך העדות לאדם הנמצא מול החוקר. למען הסר ספק ולמנוע את הטעיית הציבור, אין מדובר בהליך נטילת טביעת אצבעות אלא בהליך זיהוי האדם. צר לנו על הניסיון לגרור את משטרת ישראל לשיח פוליטי ולייחס לפעולותיה המתבצעות על פי חוק, הטיה פוליטית כלשהי או כל מניע זר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר