זורק את האחריות

לאחר המבוכות: השר בר לב פיטר את דוברו

השר לביטחון הפנים החליט לפטר את הדובר שמלווה אותו עוד קודם השבעת הממשלה בתום שבוע נוסף של שורת טעויות תקשורתיות, שהוא זה שהוביל לקיומן (אקטואליה, פוליטיקה)

השר בר לב מול התקשורת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

השר לביטחון הפנים, עמר בר לב, החליט לפטר את דוברו, לאחר שבוע מלא בשגיאות תקשורתיות ופליטות פה מביכות, שמצטרפות לטעויות נוספות של בר לב בתשעת החודשים שחלפו מאז כינון ממשלת בנט-לפיד.

בהודעה ששיגר אחד מיועציו נכתב כי בר לב קיבל את הצעת דוברו, נתן דובלין, להתפטר, זאת בעקבות הציוץ שפורסם אמש מחשבון הטוויטר שלו. "שוחחתי עם נתן דובלין שהציע את התפטרותו והחלטתי לקבלה. אני מודה לנתן על עבודתו ומביע הערכה למקצועיותו לאורך השנה האחרונה", אמר בר לב, שכאמור, לפי גרסתו, לא פיטר את דוברו - אלא הסכים להצעתו להתפטר.

רק השבוע היה אחראי השר לביטחון הפנים לשתי טעויות ציבוריות משמעותיות, כאשר אחת גורמת לשנייה. הראשונה הייתה ביום רביעי בצהריים, עת ניגש בר לב לנאום בלווית דורית יחבס ז"ל, אחת מארבעת הנרצחים בפיגוע הקשה בבאר שבע.

בנאום אמר בר לב כי כוחות הביטחון יפעלו ללכידת המחבל - על אף שהוא נורה ונהרג בזירת הפיגוע. "לא נשקוט על הפשע הזה. הטרוריסט הזה יגיע לכלא ויישפט במלוא חומרת הדין", אמר השר לביטחון הפנים, וזכה מייד לביקורת מהקהל שנכח בלוויה, שצעק לו כי "המחבל מת".

את הטעות השנייה עשה בר לב אתמול, כשכתב בחשבון הטוויטר שלו סוג של בדיחה על טעותו הבלתי נתפסת, והוסיף חטא על פשע. השר התייחס לפעילות משטרתית שתפסה הברחת נשקים בצפון, והוסיף בסיום הציוץ: "לא נשקוט עד שלא נשים את המבריחים בכלא ונעמיד אותם לדין", עם סמליל קורץ. אחרי שספג מאות תגובות זועמות, בר לב מחק את הציוץ ופרסמו מחדש, ללא הבדיחה הלא מצחיקה.

הציוץ המדובר (צילום: עמוד הטוויטר של עמר בר לב)

שתי הטעויות הללו לא היו הראשונות של מספר 2 במפלגת העבודה בתפקידו בממשלה. קדמו להן תמיכה גורפת במשטרה בסערת הריגול אחר האזרחים, שהתפוצצה לפני מספר שבועות בעיתון 'כלכליסט'. השר מיהר לתמוך במשטרה בציוץ בחשבון הטוויטר שלו, כמה שעות בודדות לאחר שהעיתון פורסם, מה שהתברר במהרה כגיבוי מוחלט שלא לצורך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר