נסיעות חינם

המחירים בתחבורה הציבורית יירדו, אבל החרדים יפגעו

שרת התחבורה ושר האוצר, הציגו הבוקר במסיבת עיתונאים את הרפורמה החדשה בחבורה הציבורית • במסגרת הרפורמה הוצגו תיקונים חשובים אך היא כוללת פגיעה משמעותית במגזר החרדי (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
תחבורה ציבורית (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בעד החילונים, נגד החרדים: שרת התחבורה, מירב מיכאלי ושר האוצר, אביגדור ליברמן, הציגו הבוקר (ראשון) במסיבת עיתונאים מיוחדת את רפורמת "דרך שווה" - מתווה התחבורה הציבורית החדש.

הרפורמה צפויה להיכנס לתוקף בקיץ הקרוב ותוזיל משמעותית את מחירי התחבורה הציבורית, עם זאת, היא כוללת בתוכה מספר בשורות רעות וייקור משמעותי לבני המגזר החרדי דווקא.

(יוסי זמיר, לע"מ)

תעריף חדש, נגד החרדים: במסגרת הרפורמה הוצג תעריף חישוב חדש, הכולל חמישה תעריפים אחידים (4 לאוטובוסים ו-5 לרכבת) המבוססים על מרחק. במסגרת המודל החדש ניתן יהיה לרכוש בכל יישוב בארץ כרטיס לנסיעה בודדת, מנוי חופשי-יומי או מנוי חופשי-חודשי, בתעריף אחיד לפי מרחק נסיעה ומיקום גאוגרפי.

יצויין, כי במסגרת המתווה שפעל עד עכשיו, התעריפים חולקו לפי כמעט 90 תעריפים שונים, כך שבערי המגזר החרדי המחירים היו מוזלים משמעותית משאר הארץ, זאת בעקבות היות המגזר אוכלוסייה מוחלשת והשימוש הרב בתחבורה הציבורית ביחס לאוכלוסיות אחרות.

כעת, בעקבות הרפורמה, יהיו רק ארבעה תעריפים לאוטובוסים, כך שבערים החרדיות המחיר יעלה דרסטית ויקשה על האזרחים המוחלשים.

"חופשי-חודשי ארצי" ב-225 שקלים: במקום מנוי עירוני או אזורי מוגבל, המנוי החדש מאפשר נסיעה בלתי מוגבלת בכל קווי האוטובוס העירוניים והבין-עירוניים בישראל (למעט קווי אילת), ברכבת הקלה בירושלים, ובחיפה בכרמלית, ברכבלית ובמטרונית.

מנוי זה מעניק 50% הנחה לילדים, נוער ואזרחים ותיקים (112.5 ש"ח בלבד).

"חופשי-חודשי אזורי" ב-99 שקלים: בכ-80% משטח ישראל יוצע המנוי החדש - בנגב, בגליל ובכל היישובים שמחוץ למטרופולינים של ירושלים, גוש דן וחיפה. המנוי החדש יציע כיסוי רחב ביותר לנסיעות עד 40 ק"מ.

במנוי זה, ילדים, נוער ואזרחים ותיקים יזכו למנוי מוזל: רק 49.50 שקלים לחודש לנסיעות מקומיות ואזוריות ללא הגבלה.

כרטיסים מוזלים יותר: כרטיס נסיעה עירוני יעלה 5.50 ש"ח בכל יישוב בישראל ויאפשר נסיעה של 90 דקות עם מעברים בלתי מוגבלים למרחק של עד 15 ק"מ. הכרטיס החדש יופעל בכל רחבי הארץ, ולא רק במספר יישובים כפי שהיה עד כה. המרחק המוגדל יכסה במקרים רבים גם ערים שכנות: כך למשל, נסיעה מרחובות לראשון לציון, מיבנה לאשדוד או מעכו לנהריה, ייחשבו בקרוב נסיעה מקומית.

הנחה לנוסעים הקבועים ברכבת ישראל: במקום מערך מסובך של מנויים אזוריים, ברכבת נקבעו 5 תעריפים מבוססי מרחק לנסיעה בודדת ו-3 מנויי חופשי-חודשי משולבים בכרטיס "חופשי ארצי" החדש.

שיטות תשלום נוספות: הרפורמה תאפשר לראשונה תשלום באשראי ובאפליקציות תשלום, ללא פערי מחירים בין אמצעי תשלום שונים כפי שהיה עד כה. כמו כן, תבנה תשתית לתשלום עתידי מסונכרן על שירות במגוון אמצעי תחבורה נוספים (MAAS).

(יוסי זמיר, לע"מ)

כאמור, המתווה החדש מעורר זעם רב במגזר החרדי, הרפורמה החדשה מצטרפת לעוד שורה של חוקים וצווים שפגעו כמעט בכל משפחה חרדית, המתווה שאמנם יועיל לחילונים, יעלה באופן משמעותי את מחירי התחב"צ לחרדים - המגזר שמוביל בשימוש בשירותים אלו, שוב הממשלה מציגה התעלמות בוטה ואכזרית מהמגזר המוחלש במדינה.

במהלך מסיבת העיתונאים מיכאלי תקפה קשות את המשרד שבראשותה וטענה: "באנו למשרד שהזניח את התחבורה הציבורית הזנחה עמוקה, ארוכת שנים, ולכן הפקקים התארכו".

"אמרתי מהרגע הראשון שנעבור לקידום תחבורה ציבורית כי זה יקדם אותנו לצאת מהפקק. זה יוריד גם את כמות התאונות. שיפור התחבורה הציבורית והבאת אנשים לשימוש בה גם יקדם את ההתמודדות שלנו עם משבר האקלים והפחתת הזיהום".

(יוסי זמיר, לע"מ)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר