"צריך בית כנסת" | צפו

מאות יהודים עלו הבוקר להר הבית; שני צעירים נעצרו לאחר שהניפו דגל

החלטת הממשלה לפתוח את הר הבית ליהודים ביום העצמאות הביאה למאות שעלו להתפלל, בהם ח"כ יום טוב כלפון ממפלגתו של רה"מ • שני צעירים שהניפו דגל ישראל הוצאו ע"י המשטרה (חדשות)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
יהודים הולכים ברחבת הר הבית, הבוקר (צילום: ללא קרדיט)

ממשלת בנט-לפיד החליטה לפני מספר שבועות לסגור את מתחם הר הבית ליהודים, והודיעה לאחר מספר ימים כי ביום העצמאות ההר יפתח ליהודים. החלטה זו, על אף החשש מהסלמה ביטחונית הטמון בה, הובילה כ-300 יהודים שעלו הבוקר (חמישי) להר הבית, חרף ההוראה המפורשת של גדולי ישראל ושל הרבנות הראשית, עוד טרם הקמת המדינה, האוסרת על כניסה למקום הקדוש ביותר לעם היהודי.

לפי מובילי תנועת "חוזרים להר", ישנם עוד עשרות יהודים הממתינים לעלות להר הבית, כאשר בין 300 העולים ניתן למצוא את חבר הכנסת יום טוב כלפון מימינה, מפלגתו של ראש הממשלה נפתלי בנט. כלפון, שהחליט לעלות למרות הרגישות הביטחונית הגדולה, אמר עם עלייתו: "אנחנו בהר הבית ביום העצמאות, קרוב לקודש הקודשים, המקום הכי קדוש וחשוב ליהודים. חשוב מאוד שאנחנו היהודים יכולים לעלות לפה, זו זכות קנויה שיש לנו ואני מודה לכל מי שפעל כדי שההר יהיה פתוח הבוקר ליהודים".

ח"כ יום טוב כלפון בהר הבית, הבוקר (צילום: מנהלת הר הבית)

ע"פ תיעוד שהופץ ברשתות החברתיות, כמה עשרות יהודים שהלכו יחדיו קראו הלל ברחבת הר הבית, למרות איסור המשטרה על קיום תפילות יהודיות סדירות במתחם. בנוסף, שני נערים יהודים שהניפו בהר הבית את דגל ישראל הוצאו מהמקום ע"י המשטרה.

יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, אמר: "השקט על ההר מוכיח שהחמאס הוא ארגון רופס שניתן להכניע אותו בקלות, וכך גם מוכיח שכאשר ממשלת ישראל ומשטרת ישראל רוצות - הן יכולות! אין שום סיבה שגם עכשיו המשטרה מכניסה יהודים רק בקבוצות קטנות. הגיע הזמן לאפשר הקמת בית כנסת על הר הבית והפסקת הכניעה לטרור - ביום העצמאות ה-74 למדינת ישראל חשוב שגם מי שנמצא בממשלה יזכור שאנחנו מדינה עצמאית".

מנגד, עשרות מוסלמים המתפללים במסגד אל-אקצא, שזעמו על עליית היהודים להר הבית, החלו בידוי אבנים וחפצים אל עבר הכוח המשטרתי במקום. לאחר שנהדפו פנימה אל תוך המסגד, החלו המפגינים להתפרע גם בתוכו, על אף קדושתו עבור הדת המוסלמית.

במשטרה שבו גם הבוקר על ההודעה מאתמול, שנודעה להנמיך את גובה הלהבות ולמנוע הסלמה ביטחונית, בה נכתב: "במהלך הימים האחרונים מופצים ברשתות החברתיות פרסומים כוזבים ושקריים רבים לגבי הר הבית, זאת במטרה להתסיס את השטח ולהסית לאלימות. מדובר בפרסומים כוזבים חסרי כל אחיזה במציאות ופרסומם נעשה בכדי להטעות את הציבור, להסלים ולחמם את האוירה. אנו קוראים לציבור לא להישמע לפייק ניוז ולהסתה פרועה זו שמופצת ברובה ע"י גורמים עוינים ובעלי אינטרס ברשתות החברתיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר