כמעט 60 שעות ביער

טיפת הדם החשודה, וסימני ההיאבקות: כך אותרו המחבלים

בלי סיוע מבחוץ, כשאחד מהם מדמם בעקבות ההיאבקות עם אחד הנרצחים, התחבאו שני המחבלים ביער הסמוך לאלעד • כך הם נלכדו ונמצאו, אחרי כמעט שלושה ימים, צעד אחר צעד (חדשות, בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
מעצר המחבלים, והגרזן שאותר (צילום: לפי סעיף 27א)

פרטים חדשים על מעצר המחבלים ביער הסמוך לאלעד נחשפים. אתמול (שבת) איתר כוח צבאי בקרבת מקום לאזור שבו נתפסו המחבלים ממצא חשוד בדמות טיפת דם, שנלקחה לבדיקה.

בעקבות הממצא, הבוקר חזרו לאזור כוחות צה"ל ושב"כ, בהם בין היתר קצין מגלן ורכז של השב״כ, וערכו סריקות בשטח. בעודם סורקים את המקום הבחינו הכוחות בתנועה חשודה באחד השיחים ובמהירות זיהו בתוכו את המחבלים.

זה היה הרגע שבו הוקפצו כוחות נוספים לזירה, ובתוך זמן קצר בוצע המעצר בנשקים שלופים. במהלך הסריקות ביער לאחר המעצר מצאו הכוחות את הגרזן שבאמצעותו ביצעו המחבלים את הטבח המחריד.

בתשאול שערכו למחבלים בשטח, אלו הודו כי ביצעו את הפיגוע. המחבלים ישבו לפי ההערכות באותו תא שטח - השוכן מאות מטרים ממקום הפיגוע - במשך שלושה ימים ברציפות.

הם שרדו במקום ללא כל מזון או מים. במערכת הביטחון מעריכים כי המחבלים המתינו באותו יער כיון שלא היה להם כל סיוע מבחוץ.

על גופו של אחד המחבלים אותרו סימני חבלה. ההערכות הן כי אחד ההרוגים נאבק בו עד כלות בשניותיו האחרונות והצליח לפצוע את המחבל, לפני שנרצח על קידוש השם.

מוקדם יותר תפסו כוחות הביטחון את הטלפונים של השניים, בהם הותירו המחבלים צוואות וטענו כי ביצעו את הפיגוע בשל המצב בהר הבית.

השניים, אסעד יוסף אסעד אלרפאעי, בן 19 וצבחי עמאד צבחי אבו שקיר, בן 20, תושבי אזור ג'נין, הובאו לחקירה בידי השב"כ.

בהודעה משותפת של צה"ל, המשטרה ושב"כ נאמר: "בסיום מבצע משותף של משטרת ישראל, שב״כ וצה״ל נתפסו שני המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד, סמוך לעיר.

"המרדף המשולב כלל הפעלה של אמצעים טכנולוגים, מודיעיניים, כוחות איסוף ויחידות מיוחדות, של המשטרה, שב״כ וצה״ל, בהן יחידת מגלן, יחידת מרעול, לוחמי חטיבת הקומנדו ובסיוע מסוקי היחידה האווירית של משטרת ישראל.צוות משולב הבחין בשתי הדמויות החשודות בסמוך למחצבה".

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר