7.9 שקל לכיכר

ראש הממשלה התערב: עליית מחירי הלחם תדחה

בשורה טובה: מחיר הלחם המפוקח בישראל, שהיה אמור לזנק ביום ראשון בעשרות אחוזים, יישאר בשבועיים הקרובים כפי שהיה. בממשלה הבטיחו פתרון "בלי לפגוע בצרכנים" (כלכלה)

מישאל לוי | כיכר השבת |
מחירי יתייקר? לחם (צילום: אביר סולטן פלאש 90)

עליית מחיר הלחם בישראל, שהייתה אמורה להיכנס לתוקף כבר ביום ראשון הקרוב, תדחה באופן זמני. שרת הכלכלה, אורנה ברביבאי, פנתה לרשתות המזון רמי לוי, שופרסל, ויקטורי ויוחננוף כדי להשהות את עליית מחירי הלחם המפוקח בשבועיים הקרובים.

הרשתות הסכימו לבקשתה וזאת למרות החלטת ועדת המחירים באוצר לעדכון שצפוי החל מיום ראשון הקרוב. מראש הממשלה נמסר כי בנוסף, שוחחה השרה עם נציגי המאפיות הגדולות ובכוונתה להמשיך ולקיים איתם דיאלוג, במטרה למצוא פתרון ממשלתי כמענה לעליית מחירי יצור הלחם המפוקח, מבלי לפגוע בצרכנים.

כמו כן ראש הממשלה יכנס דיון דחוף בנושא עם הגורמים הרלוונטים ביום ראשון הקרוב.

כזכור וכפי שדווח ב'כיכר השבת', מחיר הלחם המפוקח צפוי להתייקר ב-36 אחוזים. עליית המחיר נובעת בין היתר בשל עליית מחיר החיטה והקמח. מחירו של כיכר לחם אחיד יעמוד על 7.9 שקלים.

בתחילת השבוע אמרה שרת הכלכלה כי "לאור התנאים המוגדרים בחוק, יעלה מחירו של הלחם המפוקח, ככל הנראה, מיום א', בשיעור של כ-20%". (נזכיר, היום מתברר כי מחיר הלחם עולה ב-36% ולא 20%). אולם, בכוונתי להמשיך ולפעול לשיפור המנגנון על פיו מעודכנים מחירי המוצרים המפוקחים, כך שגם שיקולים חברתיים ורווחת הציבור יילקחו בחשבון בעת קביעת המחיר ללחם מפוקח".

עוד אמרה כי "על אף ההכרה בעליית מחירי התשומות בייצור לחם, צר לי כי לצד ההחלטה של המאפיות להעלות מחירים במגוון רחב של מוצרים רק לאחרונה, הן מתעקשות להעלות גם את מחירו של הלחם הבסיסי והכל כך משמעותי בתזונה של משפחות רבות בישראל."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר