בדרך לקבר אהרן

הירדנים דרשו מהחרדים לגזור את פיאותיהם

קבוצה של כ-150 חרדים שהגיעו לגבול ירדן כדי להגיע לקבר אהרן הכהן מעוכבים בגבול בידי הירדנים. לטענת הירדנים ורש"ת הקבוצה התפרעה אך מהשטח התמונה שונה (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

קבוצה של כ-150 חרדים שהגיעו למסוף רבין בגבול ירדן כדי להגיע לקבר אהרן הכהן מעוכבים בגבול בידי הירדנים. לטענת הירדנים ורש"ת הקבוצה התפרעה, אך כתב 'כיכר השבת' שנמצא במקום מדווח על תמונה שונה לחלוטין ולדבריו מדובר בשקר גמור.

לדבריו אנשי הקבוצה נכנסו בזמן, הגיעו לצד הירדני שם החלו אנשי משמר הגבול הירדן להתעלל בכל מי שקלטו שהוא יהודי. מי שלא, פשוט עבר, חלקם אפילו ללא בידוק. מי שנראה יהודי, לקחו אותו לצד ואף הציעו לו לגזור את הפאות. שניים או שלושה צעירים ניסו להעביר תפילין והם עוכבו במעבר הגבול.

לדבריו, כל מי שמנסה לצלם את השוטרים הירדנים ואת התנהגותם המפלה, נלקח בכוח לצד.

הרב הראשון בסעודיה, הרב יעקב הרצוג

הרב יעקב הרצוג, רבה הראשון של סעודיה, הגיב לתקרית וסיפר כי גם אותו ניסו לעכב בכניסה לירדן בגלל תפילין. "מנסיוני עם התעקשות נכונה ניתן לעבור", הוא אומר. "אם לא נותנים לכם תתעקשו, תתנהגו בגאון יעקב ובגאווה יהודית ויסכימו".

מדוברות רש"ת נטען, כי "קבוצת ישראלים חרדים (כ 150) סורבה כניסה לירדן בשל התפרעות במסוף הירדני על רקע סרוב הירדנים לאפשר הכנסת מצרכי מזון. למרות הזהרת צוות המסוף הם החליטו לקחת איתם את פרטי המזון. מסוף רבין ערוך לקליטתם ולסגירה מאוחרת יותר במידת הצורך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר