הסוף לתורים?

ב-2023 - נמל התעופה בן גוריון יהפוך לדיגיטלי

בתחילת שנת 2023 יהפוך נמל התעופה בן גוריון לנמל תעופה דיגיטלי; ההחלטה צפויה להביא לביטול הבידוק הביטחוני הראשון של המזוודות ולקצר את התורים לצ'ק אין (חדשות)

נתב"ג (צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90)

בתחילת שנת 2023 יהפוך נמל התעופה בן גוריון לנמל תעופה דיגיטלי, כך הודיעה רשות שדות התעופה. ההחלטה צפויה להביא לביטול הבידוק הביטחוני הראשון של המזוודות ולקצר את התורים לצ'ק אין.

הרשות תשיק קיוסקים חדשים לשימוש עצמי של הנוסעים בהשקעה של מעל שני מיליוני שקלים. העמדות לשימוש עצמי (הקיוסקים) חדשים ומתקדמים יועמדו בנתב"ג לשירות הנוסעים בהם משקל לשקילת המזוודות, אפשרות חיוב למשקל היתר שנקבע על ידי חברות התעופה.

בנוסף, תתאפשר הדפסת התג והמדבקות למזוודה ("באג טאג") בכדי לאפשר לשליחה עצמאית של המזוודה לבטן המטוס. תג המזוודה (ה"באג טאג") יסרק בסמוך למסועי השליחה העצמאית (ה"דרופ אוף") ולאחר סריקת הקוד - המזוודה תישלח ישירות לבטן המטוס.

בימים הקרובים יורחב אזור הבידוק של כבודת היד כדי לשפר ולקצר את זמני העמידה בתור בבדיקה הביטחונית של כבודת היד. באולם היוצאים יתווספו טכנולוגיות נוספות על 24 עמדות בדוק כבודת יד שירחיבו את השימוש המהיר במתחם.

"כיום", נמסר מהרשות, "למעלה מ-50 אחוז מהנוסעים מעדיפים לעשות צ'ק אין און ליין. הטכנולוגיות המתקדמות יאפשרו להעניק לנוסעים שירות עצמאי מגוון ומורחב של שירותים. עם הוספת עמדות הטאץ אנד פליי הנוסעים הטסים לחו"ל יעברו ביטחון רק לאחר ביצוע הליך הרישום לטיסה (הצ'ק אין), או רישום לטיסה מכוון מהבית (און ליין) או לחליפין רישום לטיסה בקיוסקים העצמאיים שיותקנו באולם היוצאים".

יצוין כי מתחילת השנה עברו בנתב"ג כ-10 מיליון נוסעים בטיסות בינלאומיות. בחודש אוגוסט יעברו בנמל התעופה בן גוריון מעל 2.3 מיליון נוסעים בטיסות בינלאומיות.

מנכ"ל רשות שדות התעופה חגי טופולנסקי ציין כי "יעד מרכזי לרשות - הינו שיפור השרות לנוסע באופן מידי ובראיה ארוכת טווח מעבר לשדה דיגיטלי ומתקדם מסוגו בעולם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר