לא מוותרים

ביהמ"ש שחרר את פרלמן; השב"כ: "הוא עדיין חשוד"

אחרי חודש של חקירה ללא הפסקה, אין-ספור התעללויות, מורה בית-המשפט לשחרר את חיים פרלמן, שכונה ע"י התקשורת "המחבל היהודי". בשב"כ, כנראה, לא יודעים להפסיד בכבוד. "הוא עדיין חשוד מרכזי בביצוע פיגועים", הם אומרים. מקורביו של פרלמן יוצאים לקרב: "הודעת השב"כ שערורייתית" (חדשות, ביטחון)

ניצן ארליך | כיכר השבת |
פרלמן בבית-המשפט (פלאש 90)

בצהריים (רביעי) מורה בית-המשפט לשחרר את פעיל הימין חיים פרלמן, שכונה על-ידי התקשורת "המחבל היהודי".

פרלמן נחשד בעבירות חמורות - בין-היתר ברציחתם של 3 פלסטינים תושב מזרח ירושלים ודקירתם של 7 פלסטינים נוספים על רקע אידאולוגי. על-פי החשד, האירועים התרחשו לפני למעלה מעשר שנים באיזור ירושלים.

החלטת בית-המשפט לשחרר את פרלמן למעצר בית, באה לאחר חודש ימים של חקירות מתישות נגד פרלמן, שכללו איומים והתעללויות, חלקם פורסמו בכלי-התקשורת.

במהלך החודש האחרון, נעצרו מספר חשודים נוספים, שכביכול סייעו לפרלמן. בית-המשפט שחרר את כולם בזה אחר זה - מה שהיווה מכת מחץ קשה למחלקה היהודית בשב"כ.

"ניתנו לפרלמן הזדמנויות להציג את גרסתו אך הוא סירב. עבור השב"כ פרלמן ממשיך להיות חשוד מרכזי על אף השחרור", אומרים בשב"כ.

בהודעה המביכה של השב"כ נאמר כי "קדמה למעצרו וחקירתו של מר פרלמן חקירה סמויה ממושכת שהתנהלה בדרכים שונות והובלה על ידי שב"כ בתיאום עם פרקליטות המדינה ורק בהמשך לה הוחלט על מעצרו. במהלך חקירה זו עלו חשדות כבדים, חלקם מבוססים על התבטאויות שלו עצמו, באשר למעורבותו האישית של פרלמן בסדרת פיגועי הרצח והדקירה וכן מעורבות בעבירות חמורות נוספות".

עוד נאמר בהודעה: "חקירתו של פרלמן לאחר מעצרו הייתה חקירה מורכבת שכללה הליכים משפטיים מרובים בכל ערכאות השיפוט והתנהלה, מטבע הדברים, תחת ביקורת שיפוטית וכן תוך מעורבות של הפרקליטות".

הארגון מדגיש כי "במהלך החקירה ניתנו לנדון הזדמנויות רבות להציג את גרסתו, אך הוא בחר שלא למסור אותה, ולא הגיב כלל לחשדות שהופנו כלפיו על ידי חוקריו".

לדברי הארגון, "בשלב זה, לא נתגבשו די ראיות על מנת להעמיד לדין את פרלמן. יחד עם זאת, החשדות כנגדו לא הוזמו, ולהערכת שב"כ פרלמן נותר חשוד מרכזי בביצוע הפיגועים".

בסיומה של הודעה החריגה, נכתב: "שירות הביטחון הכללי רואה בחומרה ביצוע מעשי טרור, יהא אשר יהא מקורם, וימשיך לפעול בכל הכלים העומדים לרשותו בחקירת האירועים החמורים הללו - גם אם מדובר באירועים שהתרחשו לפני למעלה מ-10 שנים".

לאחר הודעת השב"כ, הוציאו מקורבי פרלמן הודעה נזעמת משלהם, בה תקפו את השב"כ: "הודעת השב"כ היא שערוריה, במדינה דמוקרטית לא פועלים לפי תחושת בטן אלא לפי ראיות. בשב"כ מוגדים שאין ראיות ולכן צריך לשחרר את פרלמן לאלתר ממעצרו"מוסיפים המקורבים ותוהים, "לאן נעלמו כל אבירי זכויות האדם והדמוקרטיה?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר