פוליטיקאים גינו

"לחסום רשתות חברתיות בארץ": קריאת המפכ"ל - והסערה

קובי שבתאי עורר סערה כשקרא בתרחיש עתידי שבו ישנו פרעות כמו בזמן 'שומר החומות' לחסום את הרשתות החברתיות. במשטרה הבהירו (ארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
מכשירי טלפון ניידים. אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי עורר היום (רביעי) סערה כשציטוט שלו, מתוך ראיון ל'ידיעות אחרונות', בו קרא לחסום את הרשתות החברתיות במקרה שבו ישנו פרעות אלימות כמו אלו שהתקיימו בזמן מבצע 'שומר החומות' פורסם. פוליטיקאים ממגוון צדי הקשת הפוליטית ינו את הדברים והסבירו כי אינה דמוקרטית.

"אני בדעה שבמצבים כאלה צריך לחסום את הרשתות. זו מלחמה כבר", אמר שבתאי בראיון. "הרשתות החברתיות הן אלה שמוציאות אנשים לשטח. אני מדבר על לסגור את הרשתות באופן רוחבי. תכבה, תרגיע את השטח, ושהמצב רגוע תשחרר. אנחנו מדינה דמוקרטית, אבל יש גבול. אתה בא ומרביץ קאט רוחבי לפרק זמן מסוים, עם פיקוח כמובן, מרגיע את הרוחות ומתייצב".

השרה מרב מיכאלי‬⁩ התנגדה בתוקף לדברים בראיון אצל ירון וילנסקי בגלי צה"ל, ואמרה: "הוא טועה, אלה דברים שערורייתיים שמעידים על אי הבנה של מדינה דמוקרטית. זה לא מעשי ולא פתרון".

חבר הכנסת ולדימיר בליאק מיש עתיד צייץ בטוויטר: "מפכ"ל המשטרה אמר לעיתון כי "צריך לחסום את הרשתות החברתיות בעימות הבא", וגם שלח את הדובר לדברר את ההצעה. אז לא. ישראל היא דמוקרטיה (לפחות לעת עתה), נקודה. מי שיקבע את גבולות הדמוקרטיה זו הכנסת. אני משוכנע כי נסיון כה חמור לפגוע בחופש הביטוי ייתקל בהתנגדות מקיר לקיר. לא יקרה".

במהלך היום הבהירה המשטרה כי המפכ"ל התייחס לתרחיש הקיצוני ביותר שיש בו סכנה לדמוקרטיה הישראלית ולביטחון המדינה במקרה של התקוממות המשלבת אלמנטים רחבים של טרור בתוך מדינת ישראל.

לדברי המשטרה, "המפכ"ל התייחס בדבריו לחסימת אותם מסיתים הקוראים לפיגועי טרור וליציאה המונית לרחוב במצב שבו ישנן מאות ואלפי קריאות והתבטאויות מהסוג הזה שמלבות את האירוע.

"בשום שלב הכוונה לא הייתה להצר את צעדיהם של אזרחי ישראל אלא מדובר בצעד נקודתי וזמני בהחלט שיתאפשר ברשות ובסמכות אשר נועד להגן על חייהם של האזרחים ועל הדמוקרטיה הישראלית בעת חירום לאומית המסכנת את ביטחון המדינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר