אימהות טריות

את אחרי לידה? התופעה שלא מדברים עליה

נשים צעירות שחוות את התופעה הזאת לא מאמינות שזה קורה להן: הן רק ילדו, הן בשיאן, איך ייתכן שהן סובלות מבריחת שתן? כל מה שרצית לדעת על התופעה שאינה מדוברת מספיק בקרב אימהות טריות ומה אפשר לעשות (בריאות)

נשים צעירות אחרי לידה לפעמים חושדות שהתופעה חריגה ושזה קורה רק להן (צילום: יח"צ)

התופעה שלא מדברים עליה אחרי לידה

בריחת שתן היא תופעה שכיחה אצל נשים צעירות ואימהות טריות שזה עתה ילדו. הן לא מדברות על התופעה וחשות מבוכה ואפילו בושה.

בגלל מחסום הבושה וקשר השתיקה סביב התופעה, נשים צעירות אחרי לידה לפעמים חושדות שהתופעה חריגה ושזה קורה רק להן. מסיבה זו לוקח זמן עד שהן מגיעות לייעוץ רפואי ומבינות שהתופעה שכיחה בקרב נשים אחרי לידה. ואז, הן חושבות לעצמן: מה, בריחת שתן? בגילי? אחרי הכל, אפשר להבין אותן.

בריחת שתן היא תופעה שיש לה תדמית שקשורה לנשים (וגברים) בגיל הבוגר, לא לנשים צעירות ובוודאי שלא לאימהות טריות.

מהי בריחת שתן?

האמת היא שבריחת שתן (או דליפת שתן בשפה המקצועית) היא בלתי רצונית, מתרחשת במצבים מסוימים ומתגברת בגילאים ובמצבים רפואיים ספציפיים, לדוגמא: הריון ולידה.

בריחת שתן מתרחשת אצל נשים שהן אימהות טריות בשני מקרים: נשים שכבר בחודשי ההיריון החלו לסבול מבריחת שתן ונשים שעברו לידה ואגינלית ומאז סובלות מבריחת שתן. בדרך כלל התופעה נמשכת כשנה אבל יש תקווה – עם טיפול מתאים אפשר להקל על אי הנוחות.

למה זה קורה? לבריחת שתן יש כמה וכמה גורמים שהראשי בהם הוא היחלשות שרירי רצפת האגן.

ההיריון הוא תקופה בה הרחם והעובר מכבידים על שרירים אלה וכתוצאה מכך שרירי האגן נחלשים ועלולים לגרום לצניחת שלפוחית השתן. התופעה עשויה להתרחש גם בעקבות לידה וגינלית בה מופעל לחץ מאסיבי על שרירי רצפת האגן שגורם להם להימתח ולהיחלש, בלידות ארוכות ובלידות של תינוקות גדולים.

יש לציין שנשים שחוו הריונות רבים ולידות רבות עשויות לסבול מרפיון שרירי האגן.

אז מה אתן יכולות לעשות ואיך ניתן לטפל?

קודם כל – לנשום עמוק. אנחנו כאן כדי להסביר לך שאת לא לבד, יש נשים רבות במצבך. הפתרון יהיה אינדיבידואלי כי מצב וחומרת בריחת השתן משתנים מאישה לאישה.

העצה הראשונה שלנו אליך היא להתייעץ עם הרופא שלך, רופא המשפחה או הגיניקולוג המטפל. לפעמים תופני לאורוגיניקולוג להמשך אבחון. הטיפול שהם יציעו עשוי לשפר את המצב.

במידה ואת סובלת מבריחת שתן, שימוש בתחבושות ייעודיות לבריחת שתן יכול מאוד לעזור, אל תהססי להיעזר בהן. התחבושות של Breeze מיועדות לספיגת כמות גדולה יותר של נוזלים המופרשים בזמן קצר. הן תשפרנה משמעותית את איכות חייך כי הן סופגות כל בריחת שתן הנגרמת מהתעטשות, צחוק או פעילות גופנית וכך תוכלי לנהל שגרת חיים, בדיוק כמו זו שאת רגילה ואוהבת.

הטיפול משתנה מאישה לאישה אולם אצל כולן חשוב לחזק את שרירי רצפת האגן. פיזיותרפיה ייעודית – דרך קופות החולים או דרך מטפלים פרטיים –יכולה לעזור.

במצבים מסוימים נדרשת התערבות רפואית נוספת, הרופא שלך יתאים את הטיפול הטוב ביותר עבורך.

לסיכום:

אם את קוראת את הכתבה וחשה הזדהות, חשוב שתדעי שאת בחברה טובה, ביחד עם נשים רבות שסובלות בדיוק כמוך.

אז פני לרופא לייעוץ והתאמת טיפול ובינתיים, אל תוותרי על הנוחות שלך – בחרי בתחבושות לבריחת שתן של Breeze ליותר שעות של שקט, תחבושות Breeze בעלות ספיגה גבוהה במיוחד המתאימות לגזרה שלך, והחזירי לעצמך את השליטה והביטחון לחייך.

לייעוץ התאמה ורכישה: 1800-202-111
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר