"נדחקים כמו סרדינים"

מבעיות צניעות ועד סיכון של חיי אדם • קטסטרופה תחבורתית בבית שמש

בחור ישיבה שעף על אישה, נשים שאוימו בפיטורין והילדים שנדחקים ובקושי נושמים • העדויות והתיעודים מבית שמש חושפים תמונת מצב קטסטרופלית בתחבורה הציבורית • המתנה ממושכת בתחנות, קווים שלא יוצאים בזמן ועומס מסוכן בתוך האוטובוסים • 'נתיב אקספרס': "קנינו אוטובוסים מפרקיים" (חרדים)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
נדחקים עד כדי סכנת חיים. בנסיעה שגרתית בבית שמש (צילום: באדיבות המצלם)

מזה תקופה ארוכה שתושבי בית שמש נאנקים תחת פעילות תחבורה ציבורית כושלת בעיר,אותה מפעילה חברת 'נתיב אקספרס'. מדובר במאות תושבים, בעיקר בשכונות החדשות – אך לא רק, שנאלצים לחכות שעות בשמש או בגשם לאוטובוס שייקח אותם למחוז חפצם.

אם לא די בזמן ההמתנה הממושך, כאשר מגיע האוטובוס – הוא עמוס לעייפה עד כי לא ניתן להכניס בו סיכה, וזו לא מליצה. "אנחנו מצטופפים כמו סרדינים באוטובוסים כאשר לעיתים זה עלול להגיע לסכנת חיים", מספרת רחל, תושבת העיר, בשיחה כאובה ל"כיכר השבת".

אברהם, תושב העיר, מספר ל'ככר השבת': "אשתי נקראה לשיחה לפני שימוע בעקבות איחורים לעבודה שנגרמים מפאת האיחורים התכופים באוטובוסים. מדובר בקבוצה של עובדות הגרות ברמה ד', נאמר להן שאם האיחורים לא יפסקו הן יפוטרו מהעבודה. תראה מה זה, נסיעה שאמורה לקחת רבע שעה ברווח בתחבורה ציבורית לוקחת למעלה מארבעים וחמש דקות כי אין אוטובוסים".

עומס בתוך אחד האוטובוסים (באדיבות המצלם)

התיעודים, שזורמים ללא הרף למערכת 'כיכר השבת', מצביעים על עומסים חריגים בקווי האוטובוס, כאשר לעיתים האוטובוס לא יוצא בזמן המיועד לו.

"חובה להוסיף אוטובוסים מפרקיים שייתנו מענה הולם לתושבים", אומר עסקן מבית שמש המעורה בפרטים בשיחה ל"כיכר השבת", "צריכים להוסיף תחנות בשכונות החדשות וקווי נסיעות נוספים, אחרת אנחנו בבעיה".

"אנחנו בבעיה כבר כעת", הוא מתקן ומדגיש, "אבל הבעיה תהיה חמורה שבעתיים אם משרד התחבורה יעצמו עיניים וחברת נתיב אקספרס לא תיתן מענה כבר בשבועות הקרובים".

סרטון אחד מיני רבים שנשלחו למערכת בימים האחרונים. נסיעה באוטובוס בבית שמש (צילום: באדיבות המצלם)

"לא נעים לספר אך אני מוכנה לצורך הכתבה", מספרת לנו בלומי בבושת פנים, "פעם היינו דחוסים באוטובוס, הנהג מסיבה כלשהי בלם ובחור ישיבה עף עלי - ואני הייתי בהיריון. הוא לא ידע איפה לקבור את עצמו ואני לא ידעתי איך להגיב. זה היה לא נעים בעליל. בעיות הצניעות החמורות הינם רק קצה קצהו לסכנת נפשות של נסיעה דחוסה באוטובוסים. נשים וילדים דחוסים כאשר לפעמים הם לא יכולים לנשום אוויר נקי".

"לא רק שנהגים משחקים עם הפלאפון בנסיעה – אלא גם הקווים יוצאים באיחור ואין מענה הולם", טוען אייזיק, תושב רמת בית שמש ד', "ההפקרות הזאת – הן במשחקי פלאפון והן בדחיסות – עלולות לעלות בחיי אדם".

עומס בכניסה לאחד האוטובוסים (באדיבות המצלם)

התגובות

גורם בעירייה מסר ל'כיכר השבת' כי "ראש העיר בית שמש מקיימת אחת לפרק זמן ישיבת סטטוס עם משרד התחבורה והמפעילים מתוך ציפייה להגדיל את פריסת הקווים והשכיחות. לצערנו הקשב ממשרד התחבורה נמוך בעת הזאת. אין אלא לקוות שעם כינון ממשלה חדשה המענה יהיה מדויק יותר והקשב גדול יותר".

מחברת 'נתיב אקספרס' נמסר ל'כיכר השבת' כי "קווי התחבורה הציבורית על מסלולם ותדירותם נתונה לשיקול דעתו הבלעדי של משרד התחבורה. בימים אלה פועלת חברת בית שמש אקספרס ביחד עם עיריית בית שמש ומשרד התחבורה לתוספת שירות אשר יתנו מענה גם לעומס על הקווים השונים. חברת בית שמש אקספרס כבר הזמינה אוטובוסים גדולים בעלי מפרק לצורך כך אשר אמורים להגיע בשבועות הקרובים.

"בנוסף נציין כי חברת בית שמש אקספרס פועלת עפ"י נהלי בטיחות המחמירים ביותר, ערך זה לצד רמת שירות גבוהה מנחה את חברת בית שמש אקספרס יום יום שעה שעה בפעילותה. עם קבלת תלונה בטיחותית כלשהי הנהג מוזמן לשיחת בירור במסגרתה נערך בירור מקיף ובעת הצורך מובהרים חומרת הדברים וננקטים צעדים בהתאם. בברכת נסיעה טובה ובטוחה".

ממשרד התחבורה טרם נמסרה תגובה, לכשתתקבל - נפרסמה במלואה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר