מפגן כוח

הלילה בשכם: שמונה ח"כים מיועדים נכנסו לקבר יוסף

שמונה חברי כנסת מיועדים של הליכוד, ש"ס והציונות הדתית, הצפויים לשרת בקואליציה, נכנסו הלילה עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן לקבר יוסף בשכם; "נלחם מהכנסת למען ההתיישבות ביו"ש", הבטיחו (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: מועצה אזורית שומרון)

שמונה מחברי הכנסת הצפויים לכהן בקואליציה הקרובה בכנסת ה-25 נכנסו הלילה (רביעי) בכניסה מצומצמת ותחת אבטחה כבדה של צה"ל, יחד עם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן לקבר יוסף שבשכם.

חברי הכנסת שנכנסו הם ח"כ עידית סילמן, עמיחי שיקלי, בועז ביסמוט וניסים ואטורי - מהליכוד, יוני משריקי מש"ס, אלמוג כהן ולימור סון הר מלך מעוצמה יהודית ואוהד טל מהציונות הדתית. השמונה, יחד עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן וסגנו דוידי בן ציון התפללו בקבר יוסף והודיעו כי יילחמו מהכנסת למען ההתיישבות בארץ ישראל וחזרה לקבר יוסף.

במהלך הכניסה, נרשמו עימותים אלימים בין כוחות צה"ל שאבטחו את הכניסה לפלסטינים, שהוזעקו על-ידי 'גוב האריות' להילחם נגד הכניסה לקבר יוסף. כתוצאה מהעימותים עם כוחות צה"ל, נהרג מחבל אחד שהשליך מטען חבלה לעבר כוחות צה"ל. הפלסטינים דיווחו כי ההרוג הוא מהדי חשאש, בן 17 ממחנה הפליטים בלאטה ליד שכם.

(צילום: מועצה אזורית שומרון)

ראש מועצת שומרון יוסי דגן אמר לחברי הכנסת: "הגיע לכאן מספר מדהים, של חברי כנסת, שיישבעו בעוד ימים ספורים לכנסת ישראל. מצד אחד אנחנו מגיעים לכאן בצער כי אנחנו מגיעים לכאן באישון לילה למקום כל כך קדוש, אחרי שזרקו עלינו אבנים ובקבוקי תבערה, זו השפלה גדולה, כי צה"ל לא נמצא פה בצורה מלאה, דבר שאפילו לפי הסכמי אוסלו הארורים היה צריך לקרות. מצד שני אנחנו מלאי התרגשות מלהתחבר לשורשים הכי עמוקים של העם שלנו, יוסף הצדיק.

"אנחנו באנו לכאן כדי להתחזק ביחד על המאבק המשותף בארץ ישראל, עומדת לקום ממשלת ימין והעם בחר בממשלה הזו כדי לשלוט לא כדי לדבר. ואנחנו מצפים מהממשלה להחזיר את השליטה המלאה לקבר יוסף, להחזיר את ישיבת עוד יוסף חי, אנחנו מצפים מהממשלה להפסיק את הרדיפה כנגד הבנייה ביו"ש, להפסיק את הרדיפה כנגד המתיישבים ביו"ש, את ההפקרות הביטחונית, לחזור לאביתר ולחומש".

הוא ציין כי "נמצאת איתנו כאן אימו של בן יוסף לבנת הי"ד, שנרצח כאן במקום הזה על ידי המחבלים במדים המכונים משום מה שוטרים פלסטינים. אנחנו מקבלים תזכורת. החתול לא יכול לשמור על השמנת! רק צה"ל יכול לשמור על המקום הקדוש הזה. אנחנו מכאן מתחזקים אתכם יחד על בניין ארץ ישראל על בניין השומרון".

עמיחי שיקלי אמר כי "שלושה מקומות אין אומות עולם יכולים לומר גזולים הם בידיכם ואלו הם מקום המקדש, מערת המכפלה ומקום קבורתו של יוסף. המבחן שלנו בממשלה הבאה הוא לפתח ולהעצים את אחיזתנו בכל חלקי המולדת בנגב ובגליל בבקעה ובהר ביהודה ובשומרון".

(צילום: מועצה אזורית שומרון)

מועמד ש"ס לכנסת יוני משריקי אמר כי "הזכות העצומה לפקוד את קברו של יוסף הצדיק ממלאת את הלב. הגענו לכאן הלילה מתוך אמונה יוקדת שארץ ישראל כולה שלנו מכח הזכות וההבטחה האלוקית. אני מודה לכוחות הביטחון ולוחמי צה"ל שיאבטחו את הכניסה לציון יוסף הצדיק ולראש המועצה האזורית שומרון ידידי יוסי דגן".

ח"כ עידית סילמן אמרה כי "בלילה המרגש הזה זכיתי להיכנס ולהתפלל בקבר יוסף הצדיק, השורשים וערש ההיסטוריה של העם היהודי. יוסף השביע את בני ישראל כי בצאתם ממצרים יקחו איתם את ארונו, המקום מסמל את חשיבות השמירה על ריבונות ישראלית בכל המקומות הקדושים, אחדות וערבות הדדית שהם בסיס קיומנו. שמחה על הזכות להגיע לכאן להתפלל להתחזק ולהתברך להצלחתנו בבניין הארץ ושלמותה ומכאן לחזק את עם ישראל וההתיישבות כולה".

ח"כ המיועד בועז ביסמוט אמר: "ריגש אותי מאוד לבקר בקבר יוסף, אחד המקומות המסמלים יותר מכל את אחיזתנו בשומרון ובארץ ישראל. המחויבות שלנו היא לשמור על האתרים ההיסטוריים של העם היהודי, המחברים אותנו למורשת ולארץ אבותינו. אני משבח את המועצה האזורית שומרון ומתנדבי מנהלת קבר יוסף והמקומות הקדושים בהובלת ראש המועצה יוסי דגן בדאגה ושמירה על המקום הקדוש לנו".

ח"כ לעתיד לימור סון-הר מלך, מסרה: "נכנסנו לקבר יוסף הצדיק הלילה בצער גדול. במקום להיכנס לאור יום ברוב עם כבעלי הבית, אנו נכנסים לכאן כגנבים בלילה בכניסה מצומצמת ברכבים ממוגנים. כיום כבר ברור לכולם שהסכמי אוסלו ונטישת קבר יוסף היו איוולת גדולה שעלתה לנו בדם רב, ואפשרה לארגוני הטרור להתעצם ולפרוח ברחובות שכם. הגיעה השעה לפעול להחזרת הנוכחות היהודית לקבר יוסף, ולהשיב עטרה ליושנה".

ראש מועצת שומרון יוסי דגן הודה למתנדבי מנהלת קבר יוסף והמקומות הקדושים, לחיילי צה"ל, מג"ב, חטיבת שומרון ולכל כוחות הבטחון הלוקחים חלק חשוב בשמירה על המקומות הקדושים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר