טרור בירושלים

הרוג ו-19 פצועים בפיגוע משולב • שני מטענים הופעלו מרחוק וכללו רסס רב

הרוג ו-19 פצועים, בפיגוע טרור משולב בירושלים | בשעה 07:05 התפוצץ המטען הראשון בטרמפיאדה ביציאה מירושלים | בשעה 07:35 התפוצץ המטען השני, בתחנת האוטובוס בצומת רמות | שני המטענים דומים, הופעלו מרחוק עם טלפון וכללו רסס רב | הערכה: אותו גורם עומד מאחורי שני המטענים | מצוד נרחב אחרי המחבל | כביש 1 נפתח לתנועה (חדשות, בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ט בחשוון תשפ"ג | 23.11.22
תפילין והרס בזירת הפיגוע (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

פיגוע טרור משולב בירושלים: אדם אחד נרצח ו-19 בני אדם נפצעו בדרגות שונות - בהם ארבעה במצב קשה, אחד במצב בינוני, 10 במצב קל וארבעה נפגעי חרדה, בשני פיצוצים שאירעו הבוקר (רביעי) בשתי תחנות אוטובוס בירושלים - ביציאה מהעיר ובצומת רמות.

המשטרה פרסה מחסומים בכל ירושלים כחלק מהמצוד אחר המחבל ומתוך חשש שהמחבל ינסה לבצע פיגוע נוסף כצעד נואש אם לא יצליח להימלט, ובנוסף יש חשש מפיגועי חקיינות. הכוננות הועלתה לרמה 3 כאשר הנחת העבודה של צוות החקירה היא שמדובר בחולית מחבלים שכוללת מהנדס שהרכיב מטענים ברמה גבוהה.

הציבור נקרא להתפלל ולעורר רחמי שמיים מרובים עבור הבחור אלחנן בן ליבנת, ועבור פצוע נוסף מהפיגוע בשנות ה-60 לחייו הרב חיים נחום בן פייגא רבקה לרפואה שלימה.

תיעוד מסכם: זירות הפיגועים, ההפגנות והחקירה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)######MIDEO:https://kikar-vod.streamgates.net/kikar_vod/709513.smil/playlist.m3u8###IMAGE: /data/auto/flv/custom_thumb/k747crtz.png###DAR2.22###TEXT{תיעוד דרמטי: רגע פיצוץ המטען בכניסה לירושלים (צילום: לפי סעיף 27 א)
מטרים מהזירה: רגע הפיצוץ שהחריד את ירושלים • צפו (צילום: לפי סעיף 27א)

פיגוע בירושלים • סיקור נרחב >>

מבדיקה ראשונית של צוות החקירה עולה כי שני המטענים - זהים מאוד, שניהם הופעלו מרחוק - ככל הנראה באמצעות טלפון, שני המטענים כללו רסס רב - כולל מסמרים וגולות ברזל. בשל הדימיון ביניהם הערכה כי אותו גורם עומד מאחורי שני המטענים.

עוד עולה מהחקירה כי המטענים הונחו ככל-הנראה על ידי רוכב אופניים חשמליים, שנמלט יחד איתם מהזירות.

בשעה זו, נמשך המצוד הנרחב אחרי המחבל והמעורבים בפיגוע, בו משתתפים השב"כ, לוחמי יחידות מיוחדות, ימ"ס והמשטרה בסיוע מסוק מהאוויר. ל'כיכר השבת' נודע כי המאמץ המרכזי עכשיו הוא המצוד כאשר הכוחות בודקים כל חשוד ומתרכזים במישור המודיעיני.

כוחות גדולים של 'זיהוי פלילי' אוספים ממצאים בזירות הפיגועים כדי לנסות להבין מה גודלם ולסייע בחקירה.

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מהמשטרה נמסר כי "לפני זמן קצר התקיימה הערכת מצב נוספת בזירה בראשות השר לבט"פ, מפכ"ל המשטרה ומפקד מחוז ירושלים. מאות שוטרים של מחוז ירושלים, לוחמי משמר הגבול, כוחות תגבור משטרתיים ארציים, פועלים יחד עם כוחות הביטחון מהקרקע ומהאוויר לסריקות נרחבות במספר מעגלים ברחבי ירושלים ובסביבתה. חבלני משטרת ישראל ממשיכים לפעול בזירות מטעני החבלה והרסס בשתי הזירות".

באשר למצב הנפגעים משתי הזירות, עדכנה המשטרה כי "עפ"י דיווח של גורמי הרפואה 19 פצועים ונפגעי חרדה, בהם: 4 במצב קשה, 1 במצב בינוני, 10 במצב קל ו-4 נפגעי חרדה. מותו של אחד הפצועים נקבע זמן קצר אחרי פינויו לבית החולים".

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

עוד נמסר כי "מבדיקה של חבלני משטרת ישראל בשתי הזירות עולה כי מדובר במטעני חבלה שהונחו בשתי הזירות ועל פי החשד מדובר בפיגוע משולב במתאר דומה.

"בדקות אלו כוחות המשטרה פועלים לפתיחת ציר הכניסה והיציאה הראשי לעיר ירושלים בסמוך לזירה. ישנם עומסי תנועה גדולים באזור הכניסה לירושלים ובמוקדים שונים ברחבי העיר, וציבור הנהגים מתבקש להימנע מלהגיע למקום, להתאזר בסבלנות ולהשתמש בדרכים חלופיות".

מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי אמר הבוקר: "בוקר לא פשוט, מתווה של פיגוע ששנים רבות לא היה כמותו, שני פיגועים ברצף. עיקר המאמץ של משטרת ישראל הוא כרגע סריקות בכל האזורים - תחנות אוטובוס, הסעה וריכוזי קהל, במקביל למאמץ של המרדף על מנת לשים את היד על מבצע הפיגוע. אנחנו נעשה כל שביכולתנו יחד עם כל גורמי הביטחון האחרים להגיע לחוליה הזאת".

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן אמר: "מדובר באירוע חבלה מתגלגל שהחל בשעה 7:05 ולאחר זמן קצר אירוע גם בצומת רמות. אנחנו כרגע עדיין בשלבי סריקות ופעילות בזירת האירוע ובהיקפים הנרחבים יותר. החקירה נמצאת בראשיתה עם כל הכוח, גם כוחות המחוז וגם כוחות תגבור ארציים".

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

נהג האוטובוס בפיגוע בכביש רמות סיפר ל'כיכר נשבת' כי "עלה צעיר ערבי לאוטובוס, שאל אותי אם זה קו 67א, אמרתי לו לא והוא ירד. ברגע שסגרתי דלתות היה פיצוץ חזק, הכל רעד, כולם היו בפאניקה ונמלטו. היתה היסטריה, התחנה היתה עמוסה מאוד, ישר אחרי הפיצוץ ראיתי רק עשן".

עדת ראייה לפיצוץ בצומת רמות סיפרה ל'כיכר השבת' כי "אני הגעתי לתחנה ומיד הגיע האוטובוס שלי קו 67, ברגע שעליתי היה פיצוץ מטורף וכולם ברחו. לא שמתי לב לכלום ישר ברחתי".

מבית החולים 'שערי צדק' נמסר כי "למרכז הרפואי שערי צדק פונו 6 פצועים ותשעה נפגעי חרדה מהפיגועים בכניסה לעיר וברמות. פצוע אחד במצב אנוש, 2 במצב קשה, 2 במצב בינוני. היתר פצועים קל ונפגעי חרדה.

"פצוע נוסף הגיע במצב אנוש עם פגיעה רב מערכתית צוותי יחידת הטראומה נלחמו על חייו, לאחר החייאה ממושכת, למרבה הצער לא נותר לצוותים אלא לקבוע את מותו. משתתפים בצער המשפחה".

מבית החולים 'הדסה' נמסר כי מהפיגוע בכניסה לעיר פונו 11 פצועים במצב קל להדסה עין כרם, בגילאים 15-52. להדסה הר הצופים מפיגוע זה פונה פצוע אחד במצב בינוני בן 20. מהפיגוע השני בשכונת רמות, להדסה הר הצופים פונו 5 פצועים במצב קל, בגילאי 15-55.

יוסף גבאי חובש איחוד הצלה שהגיע לזירת הפיצוץ בטרמפיאדה מסר: "עמדתי ברמזור ושמעתי את הפיצוץ בתחנת האוטובוס. הגעתי תוך מספר שניות לזירה ונתקלתי בצעיר שנפצע אנושות. התחלתי להעניק לו סיוע ראשוני תוך כדי שביקשתי ממוקד איחוד הצלה להזעיק למקום את כלל כוחות החירום. במהלך הטיפול הגיעו אלי עוד מספר פצועים בהכרה שסבלו מחבלות ופציעות במצב בינוני עד קשה וקל".

מיכאל גרוסקוט חובש נוסף של איחוד הצלה מסר: "הגעתי לזירה לסייע לנפגעים. לאחר הסיוע הראשוני שהענקנו להם בזירת האירוע הם פונו לבתי החולים הדסה עין כרם ושערי צדק כשהם סובלים מחתכים, פציעות, ופצעי הדף. כמו כן יחידת חוסן של איחוד הצלה העניקו סיוע לבזירה מספר נפגעי חרדה".

דני שמואלי ויוסי אייזנשטיין חובשי איחוד הצלה שהגיעו לזירה בצומת רמות מסרו: "תוך כדי נסיעה באופנועי החירום של איחוד הצלה שמענו את הפיצוץ שאירע בתחנת האוטובוס. הגענו תוך מספר שניות לזירה והענקנו סיוע לשלושה נפגעים קל מרסיסים. כמו כן יחידת חוסן של איחוד הצלה העניקו סיוע בזירה למספר נפגעי חרדה".

הפראמדיקים של מד"א משה טובולסקי וליאור לוי סיפרו: "היינו בתחנת מד"א בכניסה לעיר כששמענו רעש חזק של פיצוץ ומיד יצאנו למקום בכוחות גדולים שכללו אמבולנסים, ניידות לטיפול נמרץ ואופנועים. 2 פצועים במצב קשה שכבו במקום כשאחד מהם, נער בן 16 היה בתוך תחנת האוטובוס וגבר כבן 45 שכב על המדרכה סמוכה. מספר פצועים נוספים שהיו בהכרה מלאה ונפגעו באורח בינוני וקל התהלכו בזירה. הכנסנו את 2 הפצועים קשה לניידות לטיפול נמרץ ופינינו אותם בדחיפות לבית החולים תול כדי טיפול רפואי מציל חיים".

מהמשטרה נמסר כי "הבוקר בשעה 07:05 התרחש פיצוץ חזק של מטען חבלה בסמוך לצומת הכניסה לירושלים ליד תחנת אוטובוס. כתוצאה מהפיצוץ נפצעו 11 אזרחים שהיו במקום באזור תחנת האוטובוס, עפ"י גורמי הרפואה: 4 באורח קשה, 1 באורח בינוני והיתר (6) באורח קל. הפצועים פונו לבית החוחים לקבלת טיפול רפואי ולפני זמן קצר נקבע מותו של אחד הפצועים בפיגוע. כוחות משטרה גדולים הוזעקו למקום והחלו בסריקות ופעולות נוספות בזירה יחד, לפינוי ולהצלת חיים יחד עם גורמי החירום וההצלה.

"במקביל לטיפול בזירה זו, בסביבות השעה 07:35 ארע פיצוץ נוסף בצמוד לתחנת אוטובוס בצומת רמות שבירושלים. כוחות משטרה והצלה רבים בפיקוד מפקד מחוז ירושלים הגיעו לזירה והחלו בחקירת המקרה וסריקות אחר חשודים. מהמקום פונו לטיפול רפואי 3 נפגעים באורח קל.

"מבדיקה של חבלני משטרת ישראל בשתי הזירות עולה כי מדובר במטעני חבלה שונים שהונחו בשתי הזירות. עפ"י החשד מדובר בפיגוע משולב. חבלני המשטרה ממשיכים יחד עם כוחות משטרה רבים בטיפול בזירה תוך איסוף ממצאים ועדויות תוך סריקות אחר חשודים".

עוד נמסר כי "מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי הגיע לזירת הפיגוע וקיים בדקות האחרונות הערכת מצב עם מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן ומפקדי הכוחות, בסיומה הוחלט על המשך הפעילות המבצעית וההיערכות בשטח".

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר