הנתונים נחשפים

91 אלף שקל למפכ"ל, 101 אלף לרמטכ"ל: השכר החודשי במערכת הביטחון

דו"ח השכר שנחשף מעלה כי שכרם של בכירי מערכת הביטחון גבוה יחסית וכי אחוזים ניכרים מתקציב המשטרה ושב"ס - לגמלאות ופנסיה (כלכלה)

בני סולומון | כיכר השבת |
כוכבי ושבתאי (צילום: Avshalom Sassoni, Yonatan Sindel/Flash90)

נתוני ההשתכרות, הגבוהים מעל לממוצע, של בכירי מערכת הביטחון הישראלית בשנת 2021, נחשפה היום (רביעי) בדו"ח שפרסם הממונה על השכר, קובי בר נתן.

בדו"ח שפורסם הוצגו נתוני השכר של העובדים והמשרתים בגופי הביטחון השונים וכן הוכלל התייחסות לניתוח השכר על פי ותק וגיל, תנאי הפרישה של עובדים אלו וכן התעמקות בתנאי העבודה והשכר במשטרה ובשב"ס.

לפי הדו"ח עולה כי השכר הממוצע של עובדי מערכת הביטחון נע בין 11,337 ש"ח בקרב משרתי הקבע הראשוני בצה"ל לבין 30,385 ש"ח למשרתים ביחידות הסמך של משרד הביטחון. השינוי הגבוה ביותר בשכר חל בגופים החשאיים - עלייה של כ-3.4% בין שנת 2019 לשנת 2021.

משכורתו של הרמטכ"ל הייתה 101,813 שקלים בחודש, משכורתו של מפכ"ל המשטרה 91,070 שקלים.

שכרם של סיירים ובלשים מתחילים במשטרת ישראל, עד ותק לשכר של חמש שנים, נע בממוצע בין 13,658 ש"ח ברמת פעילות שיטור חדש ל-15,385 ש"ח ברמת פעילות א'.

בדו"ח אף פורסמו תנאי הפרישה: המשרתים בגופי הביטחון זוכים לתנאי פרישה חריגים יחסית לטובה. הקצבאות הממוצעות הניתנות לגמלאי גופי הביטחון גבוהות וממקמות את פורשי קציני צה"ל, משטרת ישראל והשב"ס בעשירון הפנסיוני העליון ביחס למשק.

עקב גיל הפרישה הצעיר בגופי הביטחון, סך שווי הקצבה הכולל לגופי הביטחון גבוה משמעותית ביחס לשווי הקצבה הכולל לפורשי שירות המדינה.

רוב גמלאי צה"ל (76.5%) משתלבים בשוק העבודה. יחד עם זאת, בצה"ל לא קיים מודל שירות, המאפשר שכר גבוה בתחילת הדרך ללא פנסיית תקציבית או גישור בהמשך. במוסד, ישנה תוכנית לאפשר לכ-17% מהעובדים מסלולי העסקה אלה ובכך להצליח לגייס מקצועות וכוח אדם נדרש.

הממונה על השכר, קובי בר נתן: "מערכת הביטחון הינה מהמערכות החשובות ביותר בישראל. בתקופה האחרונה שוק העבודה העולמי נמצא בטלטלה, המייצרת אתגרים חדשים בגיוס ושימור כוח אדם ומערכת הביטחון מושפעת גם היא מתהליכים אלו ונדרשת לפתרונות יצירתיים בהקצאת המשאבים לטובת עמידה ביעדיה והבטחת הביטחון לאזרחי מדינת ישראל. אנחנו בטוחים שאימוץ מודל חדשני, כמו זה הנחתם עם הגופים החשאיים לפני מספר חודשים, יאפשר התמודדות טובה יותר עם אתגרי הגיוס והשימור של גופי הביטחון".

תגובת צה"ל

בצה"ל הגיבו לנתונים: "פעם נוספת בחר הממונה על השכר, לפרסם את הדוח מבלי לקבל את התייחסות צה"ל לאמור בו ואנו מגלים את ממצאיו מהתקשורת.

"כפי שנכתב בדוח, שכר המשרתים הממוצע בצה"ל הוא הנמוך ביותר ביחס לגופי הביטחון האחרים וממשיך להישחק ביחס לכוחות הביטחון האחרים. על מנת להשאיר בשורותיו את המשרתים הטובים והמתאימים, צה"ל נדרש לתת תגמול הולם והוגן למשרתיו".

עוד הגיבו ומסרו: "השכר בצה"ל נקבע בהתאם לשכר במגזר הציבורי והגבלות הממונה על השכר, ומושפע בעיקרו מהשכלה, מהוותק וממאפייני השירות הצבאי של כל משרת, תוך תעדוף משמעותי של לוחמים ומפקדים בשדה. באשר לפערים מגדריים, אין כל פער בין בשכרם בצה"ל של נשים וגברים בעלי מאפיינים זהים, שכן השכר נקבע אך ורק על פי מסלול השירות.

"צה"ל פועל בימים אלו בשיתוף עם משרד האוצר לקידום פתרונות ומענה לאתגרי כוח האדם בצה"ל, על כלל אוכלוסיות המשרתים השונות, לקראת דיוני התקציב הקרובים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר