הגנה מן הצדק

"עדים עוינים"? סנגורי נתניהו ידרשו את ביטול כתב האישום

לאחר העדויות הקשות של עדי התביעה במשפט נתניהו, לפיהן הם אוימו על ידי הפרקליטות, סנגוריו של נתניהו ידרשו 'הגנה מן הצדק' וביטול כתב האישום נגדו (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נתניהו בבית המשפט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

סנגוריו של בנימין נתניהו, מתכוונים להגיש בקשה לביטול כתב האישום נגד ראש הממשלה המיועד, זאת בעקבות עדויותיהם של עדי התביעה, שטוענים לאיומים כלפיהם ו"תפירת תיק" של הפרקליטות, כך דווח ב-N12.

הסנגורים צפויים להוסיף פרקים מהותיים ובהן טענות נוספות לבקשת ההגנה. יצוין כי בקשה מסוג זה מתקבלת במקרים חריגים במיוחד והסבירות לכך נמוכה יחסית.

גם סנגוריהם של הזוג אלוביץ' שנתבעים אף הם בתיק 4000, הגישו בקשה ארוכה וחריפה ל'הגנה מן הצדק', ובה מאות עמודים שמתארים את התנהלות הפרקליטות בחקירתה והגישה בה לטענתם הוחלט מראש על כתב האישום. טענותיהם תואמות את הדברים הקשים שאמרו העדים מטעם התביעה, יפעת בן חי שגב, יאיר חקק, מימון שמילה ואתמול גם ראש הסגל של נתניהו לשעבר, דוד שרן. הטענות של הסנגורים הן, שהמקרים מוכיחים שבפרקליטות חיפשו את הראש של נתניהו והיו מוכנים לשם כך ללחוץ על העדים ואף לאיים עליהם.

כזכור, הפרקליטות ביקשה אתמול (שלישי) מביהמ"ש בדיון בשלב ההוכחות במשפט נתניהו להכריז "עד עוין" על דוד שרן, ראש הסגל לשעבר בלשכת נתניהו. זאת, לאחר ששרן תקף בחריפות את הפרקליטות והמשטרה בפתח עדותו. "אני מרגיש תחת איום, תקפו אותי והטרידו אותי". זהו העד השלישי שהפרקליטות מבקשת להכריז עליו כעד עוין אחרי שלמה פילבר ויפעת בן חי שגב. ההחלטה בנושא שרן עדיין לא ניתנה על ידי בית המשפט.

כזכור, תיק 4000 המכונה גם "פרשת בזק-וואלה"', החל כחקירה פלילית שניהלה יחידת להב 433 בשיתוף רשות ניירות ערך, בחשד לכאורה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל שוחד ופעל תוך ניגוד עניינים, בכך שהתערב ופעל לסייע לשאול אלוביץ', בעל השליטה בקבוצת "בזק". בתמורה, ביקש נתניהו מאלוביץ', המחזיק בשליטה גם באתר "וואלה", להתערב בתכני האתר ולהעניק לו סיקור חיובי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר