משפט נתניהו

ראש לשכת נתניהו לשעבר: טעיתי במספר הסיגרים

דוד שרן, מי שהיה ראש לשכתו של ראש הממשלה המיועד, אמר בעדותו היום כי טעה במספר הסיגרים שנתניהו עישן ביום וכי המספר שאמר בחקירתו לא הגיוני (בארץ)

שרן בבית המשפט (צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90)

היום (רביעי), נמשכה עדותו של דוד שרן, מנהל לשכתו לשעבר של ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, שנאשם בשוחד, הפרת אמונים והלבנת הון בפרשת הצוללות, שרן מעיד במשפטו של נתניהו בתיק 4000 והיום אמר בעדותו, כי היו עליו לחצים מצד מקורבים לנתניהו ולאלוביץ' להיות קשוב לבקשות של בזק בכל הנוגע להקלות רגולטוריות.

בעדותו היום, אמר שרן כי נתניהו לא עשה הכול כדי שייבחר לליכוד, למרות שהוא היה מועמד מטעמו: "הוא יו"ר הליכוד וראש הממשלה, האיש הכי חזק בליכוד. אני התמודדתי והפסדתי. בסופו של דבר שיושב ראש התנועה באמת רוצה לסייע למועמד שלו, הוא מרים טלפונים לראשי ערים וסניפי הליכוד, מפעיל פעילים, ודואג שהמועמד יעבור. נדיר שהוא מועמד מטעמך והוא לא יעבור. במקרה שלי הפסדתי, אני יודע בוודאות שהוא לא הפעיל את האופרציה".

בחקירה הנגדית חקרה אותו עורכת הדין כרמל בן צור מטעם נתניהו. העלה שרן שוב טענות קשות נגד הפרקליטות, וטען כי בחקירתו בפרשת הצוללות היה במעצר באבו כביש במשך 11 ימים: "היו פשפשים, ג'וקים, כל מה ששמעתם כבר מהסיפורים. אני לא אומר שחקירה צריכה להיות נעימה, אבל אני מתבייש שנתתי יד לדבר כזה".

"החוקר מכיר אותי מפרשות אחרות. שיצאתי התקשרתי לאשתי שהייתה בלחץ היסטרי. הבנתי מה המשמעות אם אכנס לאותו נתיב מפרשת הצוללות באירוע של תיק 4000. התחושה שלי היא שבכל תיקי האלפים חיפשו את נתניהו, אני מכיר את זה מהתקשורת. בתיק 3000 נאמר לי במפורש: 'תביא פיסת מידע על ראש הממשלה נתניהו או השר שטייניץ, נדע להקל איתך'. היה לי ברור שאם אציע להיות עד מדינה הכול היה טוב, חיי היו טובים".

זמן קצר לאחר תחילת העדות היום הסתיימה חקירתו הראשית של שרן בתיק 4000, וצוות התביעה בתיק 1000 ("המתנות") החל לחקור את ראש הסגל בעבר. שרן הודה כי טעה בחקירה בנוגע לכמות הסיגרים שעישן נתניהו ביום. "הסיגרים היו אצלו בתיק. יש גם קופסא קטנה, אין חוקיות. בחקירה טענתי משהו בלתי אפשרי, שעישן 4-3 סיגרים ליום, אבל הוא אולי סיים סיגר בשלושה ימים. יכול להיות שלפעמים היה מדליק סיגר משומש", אמר היום.

לדבריו בעדות, "נדהמתי שאמרתי את הדבר הזה, זה לא נכון. אין דרך שנתניהו עישן 4-3 סיגרים ביום. זה לא יכול להיות. גם אם היה לו לו"ז חופשי, מעשנים סיגרים מאוד באיטיות רבה ומדבר באמצע. טעיתי שם. ידעתי שטעיתי שקראתי היום את החקירה אמרתי 'זה לא הגיוני'".

שרן שתקף אתמול בחריפות את הפרקליטות, הבהיר כי בניגוד לחקירות אחרות שעבר: "לא הוטעתי, אלא טעיתי. אין דבר כזה".

עו"ד אלון גילדין, מצוות התביעה בתיק 1000, ביקש להגיש את הודעתו במשטרה כראיה. "בחקירה אמרו לך: 'כמה פעמים ביום?' והשבת: 'תקופה שהוא לא מצונן? 4-3 סיגרים'. נשאלת שוב: 'באיזו תדירות?', אמרת: 'לדעתי בין 2 ל-4 ביום'". לטענת הפרקליטות, מדובר בסתירה בעניין מהותי ומרכזי של החקירה ולכן יש בכך כדי להכריז על שרן כ'עד עוין'.

כזכור, אתמול בפתח עדותו תקף שרן את הפרקליטות - שביקשה בתגובה להכריז עליו כעד עוין. "אני עד מטעמכם, אבל אני תחת איום. מנהלים נגדי משפט בתיק הצוללות, אני תחת החרב של אותה יחידה".

במהלך הדיון אתמול לא הודיע הרכב השופטים בבית המשפט המחוזי בירושלים האם יענה לבקשת הפרקליטות להכריז על שרן עד עוין, אלא הורה על חקירה נגדית. שרן אמנם לא הוכרז עד עוין בינתיים, אך באופן חריג הוגשו עדויותיו במשטרה כראיה בתיק, כך שהשופטים יוכלו להתרשם מעדותו על הדוכן ולראות אם יש פער מעדותו במשטרה.

כזכור, זו אינה הפעם הראשונה שהפרקליטות דרשה להכריז על עדים בתיק 4000 כעוינים. בצעד דומה רק לאחרונה הוגשה בקשה שכזו נגד יו"ר מועצת הכבלים והלויין לשעבר, ד"ר יפעת בן חי-שגב וכן במהלך עדותו של עד המדינה שלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת בעבר, בשני המקרים נדחתה בקשת הפרקליטות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר