נכנסה לתפקיד

שרת התחבורה מירי רגב: הנת"צ החדש בכביש 1 יבוטל

חודש בלבד לאחר שנחנך ע"י שרת התחבורה היוצאת מרב מיכאלי, מודיעה השרה הנכנסת מירי רגב כי נתיב התחבורה הציבורית בכביש 1 לכיוון ירושלים יבוטל; ומה עמדתה על המטרו? (חדשות)

איצלה כץ | כיכר השבת |

"הנחיתי הבוקר את ראש האגף לתחבורה הציבורית לבחון מחדש את סוגיית הנת"צים על כביש 1, איילון ומישור החוף. להיתקע בפקקים ולראות נת"צים ריקים – זה לא יהיה בבית ספרי", אמרה רגב. מדובר במכה לשרת התחבורה היוצאת מיכאלי שהתגאתה בפרוייקט הנת"צים לירושלים רק לפני חודש בלבד. הנתיב, באורך של מעל 26 קילומטרים ממחלף דניאל ועד לכניסה למנהרות הראל תקף בין השעות 06:30 - 09:30 ומימי שישי בין השעות 12:00 - 17:00.

איך שגלגל מסתובב. מיכאלי בטקס בו החליפה את רגב בממשלה הקודמת (צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90)

השרה הנכנסת רגב התייחסה גם לסוגיית הנחת המס על הרכבים החשמליים שבוטלה עם תחילת שנת 2023: "אני מתכוונת לפעול לביטול המס על רכבים חשמליים וביטול מס הנסועה המתוכנן על רכבים חשמליים. מדינה שרוצה לעודד קידום תהליכם מסוימים לא יכולה במקביל להטיל מגבלות וגזרות".

השרה הטריה אף הודיעה כי תבטל את 'מס הגודש' שהוטל על כניסת רכבים פרטיים לגוש דן ואמור היה להיכנס לתוקף בעוד שנה בתחילת שנת 2024: "כל עוד לא תהיה נגישות תחבורתית לפריפריה, לא אאפשר את אגרת הגודש לה אני מתנגדת בכל תוקף – הפריפריה לא צריכה לסבסד את תל אביב".

אגרת הגודש תבוטל. תל אביב (צילום: יוסי אלוני/פלאש 90)

"החלת אגרה כזו תוביל להוצאה נוספת של מאות שקלים על שני בני זוג החיים בפריפריה ועובדים בתל אביב, בנוסף להוצאות הגבוהות הקיימות ממילא על רכב, דלק ועוד. שהרי אנו פועלים להורדת יוקר המחייה" נימקה השרה את ביטול המס.

רגב הודיעה כי בכוונתה להמשיך לקדם הסכמי תעופה אותם החלה לקדם בקדנציה הקודמת שלה במשרד התחבורה: "בקדנציה הקודמת שלי, חתמתי על הסכמי התעופה שהיוו חלק מהסכמי אברהם, זה הביא לחיבור הישראלים למפרציות, למרוקו, לבחריין, לטיסות מקוצרות למזרח ולפיתוח התיירות והעסקים בארץ ובחו"ל".

רגב הוסיפה: "אפעל בכדי לחתום על הסכמי תעופה נוספים עם מדינות נוספות. הסכמי התעופה הללו הם השער לנורמליזציה מול מדינות האזור, מגבירות את התחרות ומייצרות אלטרנטיבות נוספות לנוסע הישראלי".

תקדם הסכמי תעופה. תמונת ארכיון (צילום: יוסי אלוני/פלאש 90)

רגב התייחסה לנושא הקטל בכבישים והבטיחות בדרכים: "סוגיה כואבת בה אני מתכוונת להפעיל את כל הכלים לרשותי היא הקטל בכבישים. הגשתי בקדנציה הקודמת תוכנית מפורטת כחלק מאמנה בינלאומית את תוכנית 30 – 50 , הפחתה עד 2030 של כ50% מתאונות הדרכים. במסגרת הצלת חיים, אמשיך לפעול להתקנת מערכת לשכחת ילדים ברכב, למנוע את המצב הנורא שבו פעוט מוצא את מותו ברכב לוהט".

השרה בישרה גם על הקמת 'קבינט תחבורה': "אני מברכת על כך כי בהסכמים הקואליציוניים נקבע כי יוקם קבינט תחבורה בהובלת רוה"מ ואנכי לטפל במגה פרויקטים תחבורתיים גדולים, כגון רכבת הקליע, שדה תעופה שלישי, מטרו ועוד. זה מראה על רצינות האמירות שלנו".

בדבריה, הודיעה השרה רגב כי לא יהיה מטרו לפני שנחבר את הפריפריה.

קבינט תחבורה. רגב ונתניהו (צילום: גילי יערי/פלאש 90)

גם סגן שרת התחבורה הנכנס, חבר הכנסת אורי מקלב (יהדות התורה) נאם בטקס והתייחס לרפורמת 'דרך שווה' אותה הנהיגה השרה היוצאת במחירי התחבורה הציבורית: "אני שמח לחזור למשרד התחבורה יחד עם שרת התחבורה רגב. משרד התחבורה הוא משרד דינמי שמשפיע על כל סדר היום של האזרח בישראל, מהיציאה מהבית יעד שהוא שב, בתחבורה הציבורית, בתשתיות ועוד".

"יש לנו תוכניות רבות לפיתוח ושדרוג התחבורה הציבורית. זה לא סוד שהיו מחלוקות עם הממשלה הקודמת, רפורמת דרך שווה תשונה ותותאם למדיניות השוויוניות של הממשלה החדשה. מה שעומד נגד עינינו זה טובת האזרחים" חתם מקלב את נאומו הקצר והענייני.

השרה לשעבר, ח"כ מרב מיכאלי, תקפה בישיבת הסיעה את השרה רגב ואמרה כי "יש כאלה שמאשימים אותי שהייתי רק שרת התחבורה הציבורית. אני גאה על כך מאד. האלטרנטיבה היא להיות שרת הקומבינות, הפקקים והעומסים. זאת שחזרה למשרד היום בהצהרות ואיומים".

לדבריה, "אחרי שהצעד הראשון של שרת התחבורה החדשה היה הודעה שקרית לגבי הצבעים של משרד התחבורה, היום היא הודיעה שהיא מגדילה את הפקקים. קודם כל, היא רוצה לבטל את הנת"צים. היא אמרה שהיא תעשה מחקר כדי לראות אם אפשר לתת למכוניות פרטיות לנסוע בנת"צ בשעות מסויימות.

"אז מירי, לא צריך מחקר, זה כתוב על השלט. יש ממש הרבה שעות שבהן מכוניות פרטיות יכולות לנסוע בנתיב הנת"צ שסידרנו לתחבורה הציבורית. והן יכולות לנסוע בו בכל שעה אם יש לפחות שלושה נוסעות ונוסעים באוטו. תראי, זה כתוב על הכביש, 3+.

"אחר כך היא הודיעה שהיא מבטלת את המטרו עד שלא יהיה פיתרון לפריפריה. אז מירי, המטרו הוא קודם כל פיתרון לפריפריה. וכל זמן שמירי רגב שם ושלטון הליכוד שם, לא יהיה פיתרון לפריפריה. איך אני יודעת? כי הם "מושלים" כאן כבר כמעט 40 שנה ברצף, והם לא עשו פיתרון לפריפריה. וספציפית מאז 2005 ביבי הבטיח שוב ושוב, בכל נאום והשבעת ממשלה, שהוא יבטל את הפריפריה. עברו מאז 18 שנה, שברובן הוא היה ראש ממשלה, וביבי לא ביטל את הפריפריה".

מיכאלי הוסיפה ואמרה כי "המדיניות של רגב היא לבטל את כל מה שעשיתי לפניה וזה מאוד מחמיא לי שהיא הבחינה בכל העבודה המאוד רבה שנעשתה בשנה וחצי שהיא לא היתה שם. היא גם הבחינה שנעשו מינויים המיקצועיים.

"אני יודעת להגיד לכם שהיא ביקשה רשימה של כל מי שמונה או מונתה בחצי שנה האחרונה. מעניין מאוד למה. איך להגיד? אצל מירי רגב "אנשי מקצוע הם רק אנשי מקצוע, פקידים הם רק פקידים, יועמשים הם רק יועמשים". הם באו למשול".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר