90 אלף שקל

הקאמבק של משה בר סימן טוב גורר ביקורת במשרד הבריאות

"יש כאלה שאומרים שיעזבו כשהוא יחזור. אנשים מודאגים. לא מתים עליו וחזרתו מטרידה": גורמים במשרד הבריאות מבקרים את שוב המנכ"ל (פוליטי)

מישאל לוי | כיכר השבת |
בר סימן טוב (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בכירים במערכת הבריאות מבקרים את מינויו של משה בר סימן טוב לתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות. הוא צריך להבין שעבודת משרד הבריאות אינה עבודה של איש אחד", אמרו בכירים במערכת הרפואית ל"ישראל היום".

הביקורת הינה לאור השכר שצפוי בר סימן טוב לקבל - 90 אלף שקלים בחודש, כפול משכרם של מנכ"לים במשרדי ממשלה אחרים ואף משכרם של שני קודמיו בתפקיד.

בכיר לשעבר במשרד הבריאות נחרץ יותר וצוטט בישראל היום: "המשרד עוד לא הספיק להשתקם אחריו. יש כאלה שאומרים שיעזבו כשהוא יחזור. אנשים במערכת מודאגים. לא מתים עליו. הוא הפך את משרד הבריאות ל'משרד האוצר 2'. הפעם הוא יבוא חזק יותר עם אג'נדות של האוצר, שליצמן בזמנו מנע ממנו ליישם. חזרתו מטרידה".

מנגד יש השמחים על חזרתו. ""בר סימן טוב מגיע מנוסה ומצולק מהקדנציה הראשונה שלו", אומר בכיר במערכת הבריאות לישראל היום. "אז נתקל בשליטת יתר של האוצר ובחסימת כל יוזמה שלא באה מאגף תקציבים. זה הביא אותו לדרוש בהסכם הקואליציוני עם דרעי נושאים שקשורים להתנהלות כלכלית עצמאית".

בר סימן טוב, בעל תואר ראשון ושני בכלכלה ובמנהל עסקים עם התמחות במימון ובעל ניסיון עשיר בשירות הציבורי. הוא כיהן בעבר 5 שנים כמנכ"ל משרד הבריאות, כציר הכלכלי בוושינגטון ובשורה של תפקידים באגף התקציבים של משרד האוצר, בהם המשנה לממונה על התקציבים.

במסגרת תפקידיו, שימש כרכז תחום הבריאות באגף התקציבים וחבר בוועדת סל הבריאות. כמשנה לממונה על אגף התקציבים היה אחראי בין השאר על תקציבי הבריאות ועסק בפתרון שביתת הרופאים וניסוח הסכם קיבוצי לרופאים במגזר הציבורי.

אתמול אישרה הממשלה בישיבתה השבועית את חזרתו של סימן טוב לתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות.

שר הבריאות אריה דרעי מסר בעקבות מינויו: "ניסיונו המקצועי העשיר של משה בר סימן טוב ויכולותיו המוכחות במשרד הבריאות והאוצר, הופכים אותו לאדם הנכון ביותר להובלת הרפורמות שאנו מתכוונים לקדם בשנים הקרובות במשרד הבריאות. אני מאחל לו הצלחה רבה בתפקיד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר