הצביעות בהתגלמותה

מכת"זית? רק לחרדים: לפיד דורש שהיא לא תובא לת"א

לקראת מחאת השמאל במוצאי שבת, לפיד פנה במכתב למפכ"ל המשטרה ודרש ממנו לא להפעיל את המכת"זיות, שאמורות כמובן להיות מופעלות רק אם יופר הסדר (בארץ)

מכת"ז "כשר למהדרין" (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד, שלח מכתב למפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי, לקראת ההפגנה נגד המהפכה המשפטית של יריב לוין הצפויה להתקיים במוצאי השבת הקרובה בתל אביב.

למרות שמעולם לא הפריע לו שהמכת"זיות מופעלות כנגד החרדים או מפגיני הימין, לפיד כתב לשבתאי כי "תפקיד המשטרה לשמור על המפגינים ולא 'להיערך אליהם', לא להפעיל מכת"זיות ולוודא שלא יופעל כלפיהם כוח מופרז בזמן שהם ממלאים את חובתם האזרחית".

לפיד הוסיף בפנייה למפכ"ל שבתאי: "ראיתי את הודעת המשטרה לגבי 'החשש מהפרות סדר' בהפגנה במוצאי שבת, וכן את הידיעות על הערכת מצב שקיים אתכם השר בן גביר לקראת ההפגנה. מן הראוי היה שהייתם מעדכנים את השר שאין צורך ב'הערכת מצב' לקראת הפגנה של ישראלים טובים, ציונים, שומרי חוק, שרק יוצאים למחות במסגרת חופש הביטוי".

הוא הוסיף, כי "בהפגנה יהיו עשרות אלפי פעילים, אנשי החברה האזרחית, אזרחים מודאגים וביניהם גם הילדים שלי". לפיד הדגיש שהמפגינים אינם מפירי חוק, אלא שומרי חוק: "המפגינים האלה הם אוהביה הגדולים ביותר של מדינת ישראל וכך יש להתייחס אליהם. אני מצפה ממך להנחות את המשטרה להתייחס למפגינים בכבוד ולעשות הכל כדי לאפשר להם להביע מחאה לגיטימית. תפקידך הוא לוודא שהמשטרה אינה פוליטית ואינה עומדת לרשות צד אחד בלבד במערכת הפוליטית אפילו אם הצד הזה נמצא עכשיו בשלטון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר