בכנס ב'יד ושם'

השופט אלרון בתגובה להתמודדות לנשיאות: "עזוב אותך מהקשקושים"

שופט בית המשפט העליון יוסף אלרון, היחיד שהתנגד לפסילת דרעי, סירב להתייחס לכך שוב בכנס ביד ושם הערב. אלרון סירב גם להתייחס לשאלת מינויו לנשיא ביהמ"ש (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: חים גולדברג, כיכר השבת)

שופט בית המשפט העליון, יוסף אלרון, הגיע היום (חמישי), להשתתף באירוע ״זיכרון ומשפט, שופטי ביהמ"ש העליון כותבים על השואה" שנערך במוזיאון "יד ושם" בירושלים. בכניסה לכנס סירב אלרון להתייחס לפרסומים של העיתונאי אבישי גרינצייג על כך שהוא מתכוון להתמודד על תפקיד נשיא ביהמ"ש העליון לאחר פרישתה של הנשיאה אסתר חיות לקראת סוף השנה, ואמר: "עזוב אותך מהקשקושים האלה".

השופט אלרון נשאל בכניסה לכנס אם הוא רוצה להגיד משהו על הכרעתו בעניין מינויו של יו"ר ש"ס אריה דרעי לשר ואמר: "מה שהיה לי להגיד כבר כתבתי, לא?", עוד נשאל אם בכול זאת רוצה להוסיף משהו, אך סרב.

כזכור, בהחלטת בג"ץ אתמול לפסול את מינוי דרעי לתפקיד שר הפנים והבריאות, אלרון היה דעת יחיד מתוך 11 השופטים שנמנע מלקבוע כי המינוי פסול. לטענתו, כתב בפסק הדין כי קודם שמחליטים בשאלת סבירות המינוי, רה"מ צריך לפנות ליו"ר ועדת הבחירות כדי שיכריע בסוגיית הקלון על דרעי.

בהחלטה נכתב כי "לגישת השופט אלרון, בהתאם לסעיף 6(ג)(1) לחוק-יסוד: הממשלה בנוסחו הקודם, על ראש הממשלה קמה חובה לפנות ליו״ר ועדת הבחירות כדי שיקבע האם אין בעבירות המס משום קלון, חובה אשר התגבשה לאחר שהוטלה עליו מלאכת הרכבת הממשלה ועוד קודם לתיקון חוק יסוד הממשלה. השופט אלרון עמד על כך שתיקון חוק היסוד אינו חל למפרע, וממילא אין בתיקון כדי "לרפא" את הפגם שנפל בהעדר הפנייה ליו״ר ועדת הבחירות במועד המתחייב. השופט אלרון ציין כי מאחר שסוגיית הקלון מקרינה, בין היתר, על סבירות המינוי, על ראש הממשלה להביא סוגיה זו בפני יו"ר ועדת הבחירות, ולאחר שיכריע בדבר – ניתן יהיה לדון ולהכריע בחוקיות מינויו של השר דרעי."

גם נשאית בית משפט העליון אסתר חיות, נאמה בכנס הערב, אך לא התיחס לנאומה לפסק הדין בעניין דרעי ולסערה בעניין הרפורמה המשפטית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר