"מה זה הלאפות האלה?"

בן גביר סגר מאפיות פיתות שפינקו את המחבלים בכלא

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הורה לשב"ס לסגור את מאפיות הפיתות שפעלו בשני בתי כלא ביטחוניים - "רמון" ו"קציעות", וסיפקו מדי יום פיתות טריות למחבלים (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
כלא קציעות (צילום: Nati Shohat/FLASH90)

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הורה לשירות בתי הסוהר לסגור את המאפיות שפעלו בתוך שני בתי כלא ביטחוניים, וסיפקו מדי יום פיתות טריות למחבלים, כך דיווח איציק סבן ב'ישראל היום'. ההוראה הזו מעלה את המתיחות בבתי הכלא הביטחוניים.

לפי הדיווח, בשיחה סגורה, כשנודע לו על המאפיות שבבתי הכלא הביטחוניים "רמון" ו"קציעות", זעם בן גביר ואמר: "מה זה הלאפות האלה? השתגענו, פשוט השתגענו".

בן גביר הוסיף ואמר כי "לא ייתכן שמחבלים שפלים יזכו לפריבילגיה כזו, ואפילו יותר מכל אזרח אחר. איך יכול להיות שרוצחים עם דם על הידיים מקבלים כל יום לאפה, מה זה האבסורד הזה?".

"דין מי שרצח יהודי אינו כדין אסיר פלילי", אמר השר בישיבה, "אסיר ביטחוני צריך לקבל את המינימום על פי החוק, ויש לנקוט כלפיו אפס סובלנות".

בן גביר, כך לפי הדיווח, שוחח עם נציבת שב"ס, רב גונדר קטי פרי, והורה לסגור לאלתר את המאפיות. לפי הדיווח, המאפייה בכלא נפחא נסגרה ראשונה ולאחרונה נסגרה גם המאפיה שבכלא קציעות.

גורמים בשב"ס אמרו ל"ישראל היום" כי סיפור הפיתות החל כבר לפני 17 שנה בכלא מגידו, כשהאחריות לבתי הכלא עברה מצה"ל לשב"ס, ומאוחר יותר נפתחה מאפייה גם בכלא אשל. הם טענו כי סיבת קיומן של המאפיות היא כלכלית שכן הן חוסכות בשנה כ-1.5 מיליון שקלים וביטחונית שמונעת הברחות.

מטעם השר איתמר בן גביר נמסר הבוקר כי "אכן, השר לביטחון לאומי הורה לסגור מאפיות פיתות בבתי הכלא הביטחוניים רימון וקציעות, שהופעלו על ידי מחבלים הכלואים בבתי הכלא הללו וסיפקו פיתות טריות למחבלים בכלא.

"מדיניות השר היא שיש למנוע הטבות ותפנוקים למחבלים הכלואים בישראל, למנוע מהם "הטבות" שניתן למנוע על פי חוק ובוודאי שיש למנוע מהם זכויות שמשום מה יש רק למחבלים ולא לאסירים פליליים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר