נבצרות לנתניהו?

השר יריב לוין: "לא נאפשר את ניסיון ההפיכה"

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, יריב לוין, מבהיר כי "לא נאפשר את ניסיון ההפיכה הזה", כשהוא מדבר על שאלת הנבצרות לנתניהו; בנתיים, נשיא ארה"ב מתייחס לרפורמה המשפטית (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
השר יריב לוין (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

לאחר שראשי הקואליציה יצאו במתקפה חסרת תקדים בשל החלטת בג"צ לקיים דיון בעתירה המבקשת להוציא את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לנבצרות, סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, יריב לוין, מבהיר הבוקר (ראשון) כי "לא נאפשר את ניסיון ההפיכה הזה".

לדברי השר לוין: "חבורה של משפטנים שאינם מכבדים את תוצאות הבחירות פועלים עכשיו כדי לבצע הפיכה שלטונית ולהוציא את ראש הממשלה נתניהו לנבצרות.

"לא פלא שהשותפים למהלך הזה הם אותם אלה שמובילים את ההתנגדות לרפורמה המשפטית. ארגון השמאל המכונה התנועה לאיכות השלטון, היועצת המשפטית לממשלה ושופטת בית המשפט העליון".

שר המשפטים מבהיר כי "ניסיון להדיח ראש ממשלה בניגוד לחוק, תוך רמיסת הבחירה הדמוקרטית, אינו שונה מהפיכה שמתבצעת באמצעות טנקים. הכוונה אותה כוונה, והתוצאה אותה תוצאה. לא נאפשר את ניסיון ההפיכה הזה, אשר ממחיש עד כמה נחוצה רפורמה במערכת המשפט. רפורמה שתשיב את הדמוקרטיה ואת האיזונים והבלמים בין רשויות השלטון".

בתוך כך, נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, התייחס גם הוא לרפורמה המשפטית בישראל ומסר בתגובה לטור של פרשן ה'ניו יורק טיימס', תומאס פרידמן, אמר כי "החוכמה של הדמוקרטיה האמריקנית וגם הדמוקרטיה הישראלית היא ששתיהן בנויות על מוסדות חזקים, על איזונים ובלמים, ועל עצמאות מערכת המשפט. בניית הסכמה רחבה לביצוע שינויים מרחיקי לכת היא דבר חשוב במיוחד כדי להבטיח שהעם יקבל אותם והם יוכלו להתקיים".

את הדברים, הגיב ביידן לפרידמן, שכתב: "לפחות 50 אלף ישראלים יצאו שוב להפגין נגד תוכניותיו של בנימין נתניהו לבטל את עצמאות בית המשפט העליון ולהכפיף אותו אליו - בזמן שהוא עומד לדין על שחיתות, ושאלתי את עצמי שאלה פשוטה: מה הנשיא ביידן חושב על זה?", כשהוא מזכיר את הידידות העמוקה של ביידן עם ישראל ונתניהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר