ההורים ישלמו את המחיר

שביתת השלטון המקומי: גנים עירוניים ותיכונים ישבתו - היסודיים יפעלו חלקית

לאחר שארגון המורים הצטרף לשביתת השלטון המקומי, המשמעות היא השבתה כמעט מוחלטת של הלימודים ביום חמישי הקרוב. לשביתה תהיה השלכה נרחבת על הפעילות במשק. במגזר החרדי - לימודים כרגיל (כלכלה, פוליטי)

איצלה כץ | כיכר השבת |
"השבתה נרחבת". כיתה ריקה מילדים. (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

השביתה הצפויה בלימודי הילדים ביום חמישי השבוע תתרחב: אמש (שני) התקיים כינוס של מרכז השלטון המקומי ובו הוכרז על שביתה כללית לקראת אישור תקציב המדינה. לטענת מרכז השלטון המקומי, משרד האוצר מתעלם מהצרכים של השלטון המקומי ואף מתכנן קיצוץ בתקציבי השלטון המקומי.

לפי הדיווח ב-ynet, יו"ר השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין חיים ביבס אמר, כי השביתה היא כורח המציאות לאחר "סחבת של חודשים" לטענתו, מצד משרד האוצר. "אנחנו מאוחדים ונחושים. אחרי חודשים של סחבת וחוסר מוכנות להקשיב, אי אפשר לעבור על הנושאים האלו לסדר היום". ביום הודעתו הכריז ביבס על השביתה.

ארגון המורים, אשר אינו כלול בהסכם 'הסתדרות המורים', הודיע על הצטרפותו לשביתה וכך ביום חמישי לא תיתכן הפעלת הגנים העירוניים והתיכונים. מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד, הודיעה כי מבחינתם כל עוד יהיו סייעות, הלימודים יוכלו להתקיים. בן דויד חתמה על הסכם עם האוצר לפיו ההסתדרות לא תשבות, אולם ארגון המורים שלא חתום על ההסכם ישבית את הלימודים בתיכונים.

במרכז השלטון המקומי קוראים לאוצר להתעשת ולטפל בנושאים העומדים על הפרק בתחום הסייעות הגנים ואף בתחום הדיור: "המדינה שולטת ביותר מ-90% מהקרקעות בישראל ויכולה לקדם פתרונות אמיתיים למשבר הדיור. במקום לטפל במשבר, קופת האוצר מתעשרת על גבם של הזוגות הצעירים. השנה האוצר הרוויח 37 מיליארד שקלים ובשנה שעברה 21 מיליארד שקלים והכסף לא הוחזר לטובתם".

אם אתם חרדים, כנראה שלא תסבלו מהשביתה יתר על המידה היות וגני הילדים במגזר, גם הגנים העירוניים יפעלו כרגיל. בגנים עירוניים חרדים בהם יש סייעות שלא מהמגזר עלולים להיווצר קשיים, אך לא השבתה נרחבת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר