עיריית ירושלים בביטחון ובחירום:

עם כניסת הפסקת האש; בעירית ירושלים מסכמים חודש עמוס בפעילות

עם פרוץ המלחמה נפתח חמ"ל עיריית ירושלים לפעילות בחירום. כבר אז, החליט ראש העיר, משה ליאון, על קיום הערכות מצב יומיות, במהלכן מקבלים הוא, מנכ"ל העירייה וההנהלה הבכירה סקירה על מצבה של העיר, הפעולות והפערים הקיימים (חדשות מקומיות)

"עיריית ירושלים הגיבה במהירות וביעילות מהרגע הראשון ופעלה בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי להגן על תושבי העיר ולשמור על ביטחונם" (צילום: ארנון בוסאני)

הצעד הראשון והמיידי שביצעה העירייה כחלק מההיערכות, הוא פתיחת המקלטים בעיר. העירייה פתחה והשמישה את כלל המקלטים בעיר, מקלטים ציבוריים, פרטיים, של בתי הספר ושל מוסדות ציבור. הכל כדי לספק לתושבים את מלוא ההגנה והביטחון. צוותי העירייה בחנו את מצב המקלטים, טיפלו מהר ככל הניתן והביאו למעלה מ-5000 מקלטים למצב שמישות מקסימאלית לטובת תושבי העיר ואורחיה. העירייה גם הכשירה מרחבים מוגנים נוספים בחניונים תת קרקעיים לטובת התושבים. המידע תוקשר לתושבים מכלל המגזרים, כולל שילוט רלוונטי.

בשל המצב ומתוך הבנה כי הכוח האזרחי הירושלמי הוא גורם חשוב וחיוני המגיב באופן ראשוני לאירועים ביטחוניים, החלו עיריית ירושלים ומשטרת ישראל בהקמה מהירה של כ-50 כיתות כוננות, עם מאות מתנדבים בכל רחבי הבירה. המתנדבים עברו הליך קליטה והכשרה ייעודי, הכולל אימון ירי במטווח. חברי כיתות הכוננות צוידו בנשק ובציוד אישי מתאים לצורך ביצוע המשימה. חשיבותן של כיתות הכוננות היא עצומה ומספקת את המענה הראשוני לכל אירוע ביטחוני.

העירייה החלה גם בהפעלת תכנית "בני המקום". במסגרת התכנית מגייס צה"ל תושבים למשימות ביטחון שוטף ותגבור מערכי האבטחה, לרבות במוסדות החינוך. הכוונה היא לגיוס בצו 8 למילואים (כולל תגמול על ימי מילואים לפי חוק), בכפוף להתניות וקריטריונים לגיוס שהוגדרו על ידי צה"ל, למשימות ביטחון מדי יום ברחבי העיר.

העירייה גם יזמה גיוס תושבים למשימות אבטחה באמצעות חברות אבטחה חיצוניות, אשר יכשירו ויציידו את התושבים בנשק, וכמובן ישלמו להם שכר בעבור עבודתם בביטחון בעיר.

מתוך ההבנה, כי ללא חזרתה המהירה של מערכת החינוך לפעילות שוטפת, תתקשה העיר לקיים "שגרת חירום", הנושא עמד בראש סדר העדיפויות של העירייה. כך, לצד שמירה קפדנית על הנחיות פיקוד העורף במוסדות החינוך לכל אורך התקופה, תיגברה עיריית ירושלים את סיורי ניידות השיטור והאכיפה בסביבת מוסדות החינוך בשעות היום, ובשכונות התפר בערבים ובלילות. זאת, בנוסף למעטפת האבטחה ולכוחות הביטחון שנמצאים בבירה בכוחות מתוגברים עקב המצב הביטחוני.

בנוסף, הוצבו במוסדות החינוך מאבטחים נוספים המוכשרים לכך ועומדים בהגדרות המחייבות של משטרת ישראל, וכן הוצבו כ-120 חיילים מפיקוד העורף לתגבור מערך האבטחה בכל רחבי העיר וגם במוסדות החינוך.

בכדי להקל על כלל תושבי העיר ולאור המצב הביטחוני והעלייה בבקשות להוצאת רישיון נשק אישי, עיריית ירושלים אף הודיעה על יישום שירות חדש המאפשר הנפקת אישורי החזקת נכס באתר העירוני וזאת ללא צורך להגיע פיזית למשרדי העירייה. מעתה, ניתן להנפיק את האישור באתר העירוני לאחר הזדהות ובדיקה כי מגיש הבקשה הינו תושב העיר במרשם האוכלוסין ורשום כמחזיק נכס במערכת הארנונה העירונית.

"עיריית ירושלים הגיבה במהירות וביעילות מהרגע הראשון ופעלה בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי להגן על תושבי העיר ולשמור על ביטחונם" אומר איציק לארי, מנכ"ל העירייה. "זה עומד לנגד עינינו בכל עת והצוותים המקצועיים מנוסים, מצוידים ומתורגלים לספק את המענה גם בעתות חירום ולחימה."

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר