עיריית ירושלים למען התושבים המתארחים בעיר

במסגרת המאמץ העירוני במלחמת "חרבות ברזל", נקלטו בעיר למעלה מ-15,000 תושבים מאזור הדרום והצפון, אשר נאלצו לעזוב את בתיהם ובחרו להגיע להתארח בירושלים, בעירית ירושלים דאגו להם (חדשות מקומיות)

"ירושלים היא עיר מיוחדת, והיא תמיד פתוחה בפני כולם. אנו רואים בכך חובה מוסרית ואנושית" (צילום: ארנון בוסאני)

מיד עם הגעת האורחים, מונו נציגים מכלל אגפי העירייה על מנת ללוות ולהעניק לאורחים מגוון כלים טיפוליים רגשיים לצד פעילויות הפוגה, תרבות ופנאי, וצוותי העירייה הרכיבו עבורם לוח פעילויות יומי.

עיריית ירושלים לא רק תומכת בתושבים המתארחים בבירה, אלא מאמצת אותם לחיקה גם כעובדים. למשל, מאיר גבאי הוא גיבור ישראלי, אב שכול שמצא דרך להתמודד עם האובדן ולהמשיך לחיות. בתו מור (30) נרצחה במתקפת הטרור ב-7.10 בכניסה לשדרות. מיד לאחר הלחימה, פונו מאיר ומשפחתו לירושלים. מאיר עובד כפקח בעיריית שדרות ובהמשך להנחיית ראש העיר, משה ליאון, ולבקשתו של מאיר, הוא החל לעבוד כפקח מטעם עיריית ירושלים. מאיר אף השתתף בנטרול המחבל במהלך פיגוע הטרור שאירע בתאריך ה-30.10 בעיר, וממשיך לעבוד בפיקוח העירוני ולתרום לתחושת הביטחון של תושבי העיר.

בהמשך לכך ובמטרה לתת את השירות והתמיכה הטובה ביותר לתושבים הנמצאים בבירה, נפגש ראש העיר ירושלים, משה ליאון, עם ראש עיריית שדרות, אלון דוידי בירושלים. דוידי הגיע לעיר במטרה להיפגש עם תושבי שדרות. במהלך הפגישה, שיתף ראש העיר ליאון את עמיתו בפעילות הנעשית בעיר אל מול המשפחות המתארחות בעיר בכלל ותושבי שדרות בפרט. ראש העיר חזר על הנחייתו לסייע בכל הדרוש, לרבות במיצוי זכויות סוציאליות וכן בצרכים נוספים, כגון טיפולים ושירותי כביסה.

העירייה חושבת גם על "הדברים הקטנים". למשל, לצורך סיוע ותמיכה בתושבים שהגיעו ברכבם הפרטי, מאפשרת העירייה חנייה חינם ב'כחול לבן' למתארחים. אורחי העיר מהדרום והצפון יוכלו לחנות בכחול-לבן/ תו אזורי ללא עלות, בכל רחבי העיר, וזאת לאחר רישום מקדים במערכת החניה הייעודית.

"עיריית ירושלים פועלת במלוא המרץ כדי לסייע לתושבים המתארחים בעיר, הן בתמיכה רגשית והן במגוון שירותים. אנחנו רואים באורחים שלנו חלק מאיתנו, ואנחנו רוצים לעזור להם להרגיש בבית" אומר לארי. "ירושלים היא עיר מיוחדת, והיא תמיד פתוחה בפני כולם. אנו רואים בכך חובה מוסרית ואנושית, ואנחנו נמשיך לפעול כדי לסייע להם בכל הדרוש להם".

עיריית ירושלים ארגנה עבור המפונים במהלך החודשים האחרונים מגוון פעילויות פנאי ותרבות, וזאת במטרה להנעים את זמנם את המתארחים בעיר, ולהראות את יופייה של הבירה. למשל, העירייה אירחה ותיאמה ביקור בגן החיות התנכ"י ובאקווריום, סיור מודרך במגדל דוד, סיור רכוב על גבי אוטובוס התיירים האדום הדו-קומתי, מגוון מופעי מוסיקה ותזמורות, מחול ותיאטרון בשיתוף מוסדות התרבות הירושלמיים שנרתמו למאמץ האירוח, הופעות של ליצנים וקוסמים, סדנאות וערכות יצירה, הפעלות ספורט, שעות סיפור, תיאטרון בובות, פסלים חיים וליצנים, אוטו-גלידה, מופעי בלונים ועוד. עיריית ירושלים ריכזה מאות מתנדבים בתחומי האמנות והבמה השונים, ומציעה בעזרתם מגוון רחב של פעילויות למתארחים בעיר. הכל במטרה לרומם את רוחם בתקופה הזו.

בין השאר, מתקיימות גם הופעות של אמנים שהתנדבו להופיע בפני המשפחות המתארחות בבתי המלון ובהם: תזמורת מזרח ומערב, תזמורת פירקת אל-נור, אביתר בנאי, ישי ריבו, אהרון רזאל, חנן בן ארי ועוד. כמו כן, ארגנה העירייה ערב ייחודי לתושבי הדרום הנמצאים בעיר, לרגל יום פטירת רחל אימנו, ובמהלכו התקיימו הרצאות של הרבנית ימימה מזרחי, מרים פרץ, מירי מסיקה, דין דין אביב ויונתן רזאל.

עיריית ירושלים דואגת גם לתרבות, וממשיכה בחיבוק ובתמיכה בתושבי הישובים אשר התפנו מביתם לעיר הבירה, והשיקה מיזם חינמי להשאלת ספרים למפונים בבתי המלון בעיר. במסגרת המיזם, נשלחו אלפי ספרים לבתי המלון. העירייה גם מציעה אפשרות להצטרפות למנוי דיגיטלי לספריות העירוניות בחינם. בכך, יוכלו האורחים לקרוא ספרים דיגיטליים וספרים קוליים, ללא הגעה לספרייה, ללא עלות ובאמצעות רישום באתר בלבד. בנוסף, עיריית ירושלים והיכל התרבות לאומנויות מזמינים את תושבי הדרום והצפון השוהים בבירה להפוגת יצירה ושירה ברוח התקופה. האולפן נבנה ואובזר בהשקעה של 600,000 שקלים, והוא משרת את כל תושבי ירושלים והסביבה. באולפן החדש, יתאפשרו הקלטות וחזרות ויצירת יצירות חדשות ושירה.

החורף הירושלמי שונה מאוד מהחורף בעוטף עזה, ובבירה העירייה מקדמת פעילויות ייחודיות ומרגשות על מנת לחמם את ליבם וגופם של תושבי הדרום והצפון לחורף הירושלמי. עיריית ירושלים הזמינה את כלל תושבי העיר לחבק את אחיהם אשר פונו מביתם, ולמסור מעילים במצב טוב, וזאת בכדי שיעבור עליהם חורף חם ובריא. בנוסף, ביוזמת עיריית ירושלים, מאות בתי עסק ברחבי העיר פתחו את ליבם ושעריהם למפונים מהדרום והצפון ומציעים להם הטבות והנחות משמעותיות במגוון תחומים: מסעדות ובתי קפה, חנויות, גוף ונפש, פנאי ואירועים, אופנה, טיפוח, ייעוץ ועוד.

גיל שלישי - בכדי להקל ולתמוך גם בתושבי הגיל השלישי אשר מתארחים בעיר, עיריית ירושלים פתחה מועדון לגיל השלישי במלון דן, אשר בו מתארחים תושבים מהיישוב שלומי. העירייה מציעה למתארחים תכנים ופעילויות רבים ומארגנת מפגשים ללא עלות בתחומים שונים: פעילות גופנית, מפגשי זמר, הרצאות ועוד.

ספורט - פעילות ספורטיבית היא דרך חיים, ועיריית ירושלים דואגת למתארחים בבירה גם לשיעורי כדורסל. עיריית ירושלים פתחה קבוצות כדורסל באופן סדיר לתושבי הדרום והצפון המתארחים בעיר, עד לסיום הלחימה וחזרה לשגרה. העירייה תעמיד לרשות המתאמנים מאמנים מנוסים וציוד ללא עלות. הפעילות תתקיים במתקן ימק"א החדיש בירושלים, המכיל שני אולמות כדורסל מרווחים. כחלק מהמיזם המרגש, יוקמו ארבע קבוצות כדורסל לכלל שכבות הגילאים מכיתה א' עד יב'. כמו כן, תינתן האפשרות גם להורי התלמידים המתארחים בעיר להתאמן, וייפתחו למענם אולמות כדורסל למשחקי 5 על 5 במקביל לזמני האימונים של ילדיהם.

לדברי מנכ"ל העירייה איציק לארי: "ירושלים היא עיר של אהבה וסובלנות. אני, כמנכ"ל העירייה, חושב יום יום, יחד עם הצוותים המעולים שלנו במינהל תרבות וספורט, כיצד ניתן לשפר ולהקל על השהות של התושבים המתארחים אצלנו. פעילויות התרבות והספורט הן לא רק בכדי שהתושבים "יעבירו את הזמן", אלא בכדי לתת להם הפוגה והקלה גם בתקופה הזאת, במיוחד כשהם רחוקים מהבית."

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר