תיעוד מיוחד

הקפאה? בשומרון בונים את היישובים שנחרבו, מחדש

בזמן שארה"ב לוחצת להמשך ההקפאה, בימין מבהירים לראש-הממשלה שימשיכו לבנות, בכל מחיר. בשישי, "כיכר השבת" הצטרף לח"כ מיכאל בן ארי ולעשרות מתיישבים שהניחו את היסודות ליישוב חדש בשומרון, חרף התנגדות הממשלה. "נתניהו מסוכן בדיוק כמו שלום עכשיו", אומר בן ארי (חדשות)

דוד כהן | כיכר השבת |

לפני שנתיים החריבו את ביתם וכעת הם עומדים על חורבות היישוב ומתכוננים להקימו מחדש - זו התחושה שאפפה עשרות מתיישבים שהיו שותפים בהנחת היסודות ליישוב "יד יאיר" בשומרון.

ביום שישי עשינו את דרכנו ליישוב. הדרך מפותלת, וכוללת ביקור לא רצוני בכפרים ערבים עוינים כשממול ניבט נוף הררי עוצר נשימה.

בשערי היישוב אנחנו מגלים את הטרגדיה: המקום הזה היה בעבר פורח ומשגשג, ובשנתיים האחרונות כבה אורו. כעת, הדיירים לשעבר מנסים להפיח חיים חדשים במקום שהיה ביתם.

על הגבעות אנחנו מגלים עשרות נערים, שמאז שעות הבוקר המוקדמות עסוקים בעבודה אינטנסיבית. אי אפשר לטעות במבט שבעיניהם. "אנחנו כאן כדי להאבק על הקרקע", הם כאילו אומרים.

הם חדורי אמונה ומוטיבציה. בתוך חודשים, הם מבטיחים, היישוב שוב יעמוד על תילו.

אחד התושבים שגורש מהמקום מספר ל"כיכר השבת" על הרצון לחזור ולהקים את הישוב. "יד יאיר" נושא את שמו של אחד התושבים שנרצח לפני 20 שנה בפיגוע ירי.

מולם, מוקמות ערים ערביות ללא אישור ואין פוצה פה ומצפצף. התושבים זועמים: "הממשלה מערימה קשיים נוכח כל מאחז או יישוב יהודי חדש, בשעה שהערבים בונים באין מפריע".

הטקס הרשמי מתחיל. רבנים נושאים דברי חיזוק, מעודדים את התושבים להוסיף ולבנות את ארץ ישראל.

לקראת צהרי היום מגיע לשטח ח"כ מיכאל בן ארי שמתקבל בחום על-ידי התושבים ומצטרף מיד לעבודת האדמה.

הח"כ הנמרץ מאשים, בדבריו, את ממשלת נתניהו: "הממשלה מקימה פה את המדינה הפלסטנית. נתניהו מסכן את מדינת ישראל. בתום עשרה חודשי הקפאה, אפשר לומר בברור כי אין הבדל בינו לבין תנועת שלום עכשיו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר