גאידמק: אינני אשם; אם מישהו יודע במה מאשימים אותי, שיגיד

איל ההון הגולה, ארקדי גאידמק, התייצב בבית המשפט בתל-אביב לפתיחת משפטו בפרשת הלבנת ההון בפועלים > "אינני אשם"

חן מענית, גלובס | כיכר השבת |
גאידמק בבית-המשפט, היום (פלאש 90)

אחרי שנתיים שבהן לא היה בארץ, הגיע איש העסקים ארקדי גאידמק לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, כשהוא מלווה בפמליה של עורכי דין, לפתיחת משפטו בפרשת הלבנת ההון בבנק הפועלים.

"אם מישהו מכם יודע במה מאשימים אותי, שיגיד עכשיו. אני לא אשם", אמר גאידמק לעיתונאים הרבים שהקיפו אותו בכניסה לאולם הדיונים.

עם היפתח המשפט בהקראת כתב האישום, הודיעו כל הנאשמים כי הם כופרים באישומים נגדם. "גאידמק קיבל תרגום לרוסית של כתב האישום, הוא מבין במה הוא נאשם וכופר באישומים נגדו", הודיע עו"ד פרופ' דוד ליבאי לשופט גלעד נויטל, בכל הנוגע לנאשם המפורסם מכולם. גם באי-כוחם של שאר הנאשמים הודיעו על כך שהם כופרים באישומים נגדם.

הלבנה של 650 מיליון שקל

כתב האישום החמור נגד גאידמק באשמת הלבנת הון בהיקף של 650 מיליון שקל הוגש כבר לפני כשנה, ומועד פתיחת המשפט נדחה שוב ושוב, עקב סירובו של האוליגרך לחזור לארץ בטענה כי מצבו הבריאותי אינו מאפשר זאת.

גאידמק נאשם בעבירות חמורות של הלבנת הון וכן בעבירות של קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, פעולה ברכוש אסור במטרה להסוות את מקורו ומסירת מידע כוזב במטרה למנוע דיווח.

יחד עם גאידמק נאשמים בכתב האישום חברת "פועלים שירותי נאמנות"; מנהליה הבכירים לשעבר של החברה, חיים שמיר ושלמה רכט; היועץ המשפטי של החברה, רם לוי; נחום גלמור, שפעל לפי האישום כאיש-קש מטעם גאידמק; ומנהלת קשרי לקוחות בסניף בנק הפועלים ברחוב הירקון בתל-אביב, קרן ללום.

בכתב האישום נטען כי "פועלים שירותי נאמנות", הנמצאת בשליטת בנק הפועלים, וראשיה, פעלו יחד עם גאידמק וגלמור כדי לאפשר לגאידמק לרכוש במירמה את החברה ההולנדית "טרמופוסט", הפועלת בתחום הפוספטים, תוך הסתרת זהותו כרוכש החברה וכבעל הכספים ששימשו לרכישתה. זאת, תוך הצגתו של גלמור כרוכש החברה ותוך הצגת 50 מיליון דולר מכספיו של גאידמק ככספים השייכים כביכול לגלמור.

מצגים בנקאיים כוזבים

עניין זה התאפשר, לפי כתב האישום, הודות לשיתוף-פעולה מצד החברה ומנהליה, והתבטא בשורת מצגים בנקאיים כוזבים שהוצגו לבעלי המניות של החברה בהולנד.

לפי כתב האישום, העברות הכספים הסיבוביות לצורך רכישת טרמופוסט נעשו דרך חשבונות של חברת קאזפוספט שבבעלות גאידמק בחברת "פועלים שירותי נאמנות" ובסניף הירקון של בנק הפועלים בתל-אביב.

גאידמק מיוצג בידי עוה"ד פרופ' דוד ליבאי, דפנה ליבאי, נתי שמחוני ורונן רוזנבלום; נחום גלמור - בידי עוה"ד נבות תל-צור וז'ק חן; "פועלים שירותי נאמנות" - בידי עוה"ד פנחס רובין ודנה גרובר ממשרד גורניצקי; ושלמה רכט - בידי עו"ד תימור בלן ממשרד גורניצקי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר