השיחות מתחדשות

עסקת שליט: המתווך מגיע, ישראל לוחצת על חמאס

המתווך הגרמני יגיע בקרוב לישראל, כדי להניע מחדש את המשא ומתן בעסקת שליט. בכיר חמאס מחמוד א-זהאר הכחיש את הדיווח בעיתון המצרי והדגיש בביטאון חמאס כי "אין כל חדש בהתנהלות המגעים". ועד לבוא המתווך, ישראל לוחצת על בכירי חמאס הכלואים בארץ (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |

העיתון המצרי "אל-מסריון" מדווח כי המתווך הגרמני יגיע בקרוב לישראל, כדי להניע מחדש את המשא ומתן בעסקת שליט. בחמאס מכחישים את הדיווח.

העיתון מצטט גורמים פלסטניים שטענו כי בין היתר המתווך יערוך ביקור חשאי בקהיר, ישראל ורצועת עזה. הוא ישמע את טענות שני הצדדים וינסה לקדם עסקה.

על-פי העיתון, ישראל פנתה לבכירי חמאס הכלואים בישראל כדי לנסות ולהשפיע עליהם בנושא, אולם אלה מסרבים להתגמש בכל הקשור לרשימת האסירים שהציג החמאס.

בכיר חמאס מחמוד א-זהאר הכחיש את הדיווח בעיתון המצרי והדגיש בהצהרה מיוחדת בביטאון חמאס כי "אין כל חדש בהתנהלות המגעים".

בכלי תקשורת נוספים המזוהים עם חמאס הדגישו כי ישראל לא מוכנה להתגמש בעמדותיה, ולכן העסקה נותרה תקועה - גם בשלב הזה.

לפני שבועות אחדים דיווח העיתון "אל-מנאר" הרואה אור במזרח ירושלים כי המתווך הגרמני בעסקה העביר מסר למצרים, לפיו הוא מגלה "סימנים מעודדים מישראל ומחמאס בעניין כוונתן להגיע לעסקה".

העיתון ציטט גורמים מצריים שאמרו "ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו מעוניין להגיע לעסקה, בטרם יפנה לעסוק בנושאים אחרים בעלי חשיבות בישראל, עימם הוא יצטרך להתמודד בתקופה הקרובה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר