ימי הסתה

י´ פלסנר: "רוב החרדים לא עובדים, זה חייב להשתנות"

"לא כל ביקורת על המגזר החרדי היא הסתה", אומר חבר-הכנסת ששמו נקשר בארגון ההפגנות נגד חוק האברכים. הוא אגב מכחיש זאת נמרצות. "מי שמארגן את כל ההפגנות הם נציגי וראשי הסטודנטים", הוא אומר. יש לו ביקורת קשה על ההתנהלות במגזר, אבל לומדי התורה הם "חלק חשוב" (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
פלסנר (צילום: פלאש 90)

האם חבר-הכנסת יוחנן פלסנר מקדימה עומד מאחורי גל השנאה ששוטף את הסטודנטים נגד החרדים? "מחמיא שמייחסים לי כאלה כוחות נסתרים, של הוצאת אלפים לרחובות", הוא אומר בחיוך. "האמת היא שיש נושאים רבים במאבק הזה שלא קשורים למגזר החרדי".

פלסנר העניק ראיון ל"קול החרדי", וביקש להדגיש כי "לא כל ביקורת על המגזר החרדי היא הסתה. עד היום, הבטחת הכנסה לא התאפשרו למי שלומד, מלבד יושבי הכוללים. בג"צ בא וקבע שזה לא שיוויוני.

"התרעומת הקשה של הסטודנטים היא משום שהם שרתו בצבא, הגנו על עם ישראל - כולל על המגזר החרדי שהוא חלק מרכזי מעם ישראל - ואז באים אליהם ואומרים: אין לכם דמי קיום.

"הם משווים את עצמם לחבר´ה שהם בני גילם, החרדים, והם רואים שהם מקבלים מימון. צריך לחלק את הכסף הזה שמגיע לצעירים הללו באופן שיוויוני".

פלסנר בורר את מילותיו כשהוא מתייחס למגזר החרדי. "עולם התורה הוא עולם חשוב, ולא בכדי מי שאיפשר לקיים אותו זה בן גוריון. אבל הכל שאלה של מידות והיקפים.

"נתונים רשמיים של בנק ישראל, מדברים על כך שכ-60 אחוז לא עובדים. זה חלק מרכזי וחשוב ממדינת ישראל, והמצב הזה חייב להשתנות".

באשר להפגנות, פלסנר מכחיש בתוקף את המעורבות שלו בהן. "מישהו דיבר איתי מהתקשורת החרדית והאשים אותי שאני מארגן את ההפגנות, ובאותה שעה בכלל הייתי בכנסת".

המאבק, לדבריו, מנוהל על-ידי נציגי הסטודנטים. "הסיפור של ההפגנה בבני-ברק היה מיותר, אני נגד פרובוקציות", הוא מסכים לומר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר