גזר הדין

"הרב המתעלל" אליאור חן הורשע בכל הסעיפים נגדו

אליאור חן הורשע היום קצר בהתעללות חמורה ב-8 קטינים בירושלים לפני כשנתיים. הכרעת הדין בפרשה מפרטת שורה של מעשים ובהם הכאה, כפיתה ושריפת איברים. אתמול: נחשפו שיחות שהוקלטו עם חן בעודו עצור בכלא. האם ייסר את הילד?, נשאל. "לא מדובר בייסורים רגילים", הוא משיב (ארץ)

אברהם הלוי וגלובס | כיכר השבת |

אליאור חן הורשע היום (ג´) קצר בהתעללות חמורה ב-8 קטינים בירושלים לפני כשנתיים. הכרעת הדין בפרשה מפרטת שורה של מעשים ובהם הכאה, כפיתה ושריפת איברים.

חן הוסגר לישראל לפני כשנה, לאחר שנמלט לדרום אמריקה מיד עם פרסום הפרשה. תפיסתו של חן והשבתו לישראל היו שלב חשוב בפרשה. עם נחיתתו הועבר חן ישר לחקירת משטרה. כעבור כשבועיים הפכו החשדות נגדו לאישומים בתיק מספר 460/09.

המשפט התנהל באופן חריג ביותר - עורך דינו של חן לא שיתף פעולה עם בית המשפט ולא חקר את העדים בחקירה נגדית, ולא הובאו עדי הגנה. הסיבה, לדברי עורך דינו של חן, אריאל עטרי: בית המשפט פשוט לא אפשר לו להיערך היטב למשפט.

"לצערנו, לא יכולנו במהלך המשפט הזה להציג שאלות לעדים, היות ופרק הזמן שניתן לנו ללימוד חומר החקירה הוא פרק זמן בלתי אפשרי בעליל", אמר עטרי. "מצב שכזה לא מאפשר לשום נאשם להתכונן, בטח לא בתיק כה רגיש".

העיתונאי אבישי בן חיים חשף אתמול שיחות שהוקלטו עם חן, בעודו שוהה מאחורי סורג ובריח. י´, בחור חרדי שהחליט לבדוק עם מספר חברים את פרטי הפרשה, ערך שיחות ארוכות עם חן בכל הקשור לפרשה ולעברות המיוחסות לו.

במחברות ההדרכה שנתפסו על ידי חסידיו של חן היה כתוב "האם לייסר את הילד?" והתשובה היא "כן".

על השאלה "מה זה לייסר את הילד?", השיב חן: "המילה לייסר זה לייסר ייסורים, הכוונה שכתוב ´ייסרתו אמו´ זה לא חס ושלום ייסרו אותו כמו שמייסרים אינקוויזיציה, זה לשון תנ"כית, זה לשון תורה... בתוך תוכם הם כולם מלאים קנאה. הם לא מקנאים בייסורים שיש לי אבל מקנאים בחוכמה הזאת.

"ביני לבינך", אמר חן לי´, "הם לא יודעים כלום בתורת הסוד. מה אני אגיד לך איזה בורות יש להם, תראה, עשו אותם חכמים גדולים".

בשבוע שעבר, הורשעו ארבעה מחסידיו של אליאור חן, במעשי התעללות קשים במיוחד בשמונה ילדים. אמם של הילדים, כזכור, הפכה לעדת מדינה ונגזרו עליה חמש שנות מאסר במסגרת עסקה.

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר על ארבעת המעורבים עונשי מאסר כבדים. דוד קוגמן נדון ל-20 שנות מאסר, אברהם מסקאלצ´י ושמעון גבאי ל-17 שנות מאסר ואילו רועי צורף נדון ל-30 חודשי מאסר בפועל.

לארבעה הללו מיוחסים עברות קשות במיוחד, שאי אפשר להישאר אדיש אליהן: שריפת איברים של כמה ילדים, הכאה, טלטול ועוד. אליאור חן, על פי החשד, ניצח על המעשים הללו והם התרחשו בהנחייתו.

הארבעה הורשעו בעשרות עבירות של תקיפת קטין, חבלה בכוונה מחמירה והתעללות גופנית ונפשית בקטינים שהיו נתונים לאחריותם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר