השבת שהיתה ● סיכום

אופטמיות בכרמל: הושגה שליטה חלקית על השריפה

כמה אלפי תושבים שפינו את בתיהם אתמול, הורשו לשוב לאחר שהושגה שליטה חלקית על שריפת הענק ● עשרות מטוסים מחו"ל מסייעים לכיבוי השריפה. הלילה יגיע אחד ממטוסי הכיבוי הגדולים בעולם כדי לסייע במאמצים ● המשטרה: השריפה החלה בעקבות רשלנות של משפחה (חדשות)

איטל קציר | כיכר השבת |
(פלאש 90)

ביומה השלישי של שריפת הענק בכרמל, מביעים כוחות הכיבוי וההצלה אופטימיות זהירה באשר להתפשטות האש.

מטוסי הכיבוי, שאין באפשרותם לפעול בשעות הלילה, שבו לפעולה מלאה עם הזריחה. 22 מטוסים ו-4 מסוקים ממדינות שכנות מסייעים כעת בכיבוי. מטוס אמריקאי גדול במיוחד, צפוי להגיע בעוד שעות אחדות לישראל ולסייע במאמצי הכיבוי.

כוחות הכיבוי דיווחו במהלך השבת על תחילה של השתלטות על שריפת הענק בכרמל. נציג פיקוד העורף בחדר הפיקוד בחיפה, אל"מ אנואר סאעד, דיווח כי הצוותים זיהו שהאש דועכת מעט - הודות לסיוע של מטוסי הכיבוי. רבים מהתושבים שהתבקשו לפנות את בתיהם, שבו היום וגילו דירות מפויחות.

גם הרמטכ"ל, רב-אלוף גבי אשכנזי, הביע אופטימיות ואמר כי מהאוויר המצב נראה טוב יותר.

המשטרה ערכה היום הערכת מצב והחליטה בתומה כי תושבי טירת הכרמל, שכונת דניה בחיפה, כפר גלים, קיבוץ החותרים ומושב מגדים יכולים לחזור לבתיהם. ביישובים עין הוד, עין חוד, ניר עציון ופנימיית ימין אורד, לעומת זאת, עוד לא אושרה החזרת התושבים.

השריפה: בגלל רשלנות משפחה

המשטרה קיימה היום, כאמור, הערכת מצב ובמהלכה דווח כי הדלקה נגרמה, ככל הנראה, כתוצאה מרשלנות של בני משפחה שעישנו נרגילה וגרמו בטעות לשריפה. "החקירה בעיצומה", ציין תנ"צ רוני עטייה, מפקד מחוז החוף והוסיף כי כוחות המשטרה התפרסו בכביש 4 לאורך כל יישובי החוף.

ומה אומרים בעוספייא? "לא להיתלות בשקרים שמפיצים", אמר ראש המועצה ווג´יה כיוף, "אנחנו נלחמים על הבית ואחראיים על המקום הזה. היערות האלה קדושים בשבילנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר