מוטב מאוחר?

בעקבות השריפה: אלי ישי השיג 300 מיליון לכבאות

כמעט חודש אחרי מחדל הכרמל, נזכרים באוצר להעניק תקציב ראוי למערך הכבאות. שר הפנים, אלי ישי, שספג את מירב הביקורת בעקבות מה שארע, ניהל את המשא ומתן מול משרד האוצר. "חייבים לייצב את מערך הכבאות ולהעמיד אותו חזרה על הרגליים, בעיקר לאחר האסון הטרגי בכרמל", הסביר (ארץ)

אברהם הלוי וגלובס | כיכר השבת |
אלי ישי (פלאש 90)

לאחר שוועדת הכספים של הכנסת אישרה אתמול את תקציב המדינה לשנים 2011-2012 ללא תוספת לתקציב הכבאות, פתח הבוקר שר הפנים, אלי ישי, משא ומתן עם האוצר על תוספת של מיליוני שקלים למערך הכבאות.

עדיין לא ברור לאלו פרמטרים ילך התקציב החדש, אולם בכל מקרה - מדובר בתוספת תקציב מכובדת מאוד של כ-300 מליון שקלים.

בשבוע החולף נערכו כמה פגישות בין שר האוצר, יובל שטייניץ לבין אלי ישי כדי להגיע להסכמה בנושא.

ובמקביל נערכו פגישות של הדרגים המקצועיים. שר הפנים הבהיר לשטייניץ כי הוא אינו מתנגד לרפורמות ולשינויים מבניים במערך הכבאות, כפי שדורש האוצר, אולם הוא אינו מוכן שהדבר יהווה תנאי להעברת התקציב.

"חייבים לייצב את מערך הכבאות ולהעמיד אותו חזרה על הרגליים, בעיקר לאחר האסון הטרגי בכרמל", אמר השבוע שר הפנים.

"יש להתוות תקציבים להצטיידות ולתוספת כבאים ולאחר מכן נכון יהיה לפנות לרפורמות. אני בעד ייעול אבל לא מוכן שההתייעלות תהיה מותנית בתוספת תקציב. מבחינתי זה תקציב קיום", אמר ישי.

אתמול, ועדת הכספים אישרה את תקציב המדינה לקריאה שניה ושלישית ברוב של 10 חברים שהצביעו בעד מול 4 חברים שהצביעו נגד. התקציב לשנת 2011 הוא בהיקף של כ-348 מיליארד שקל ול-2012 בהיקף של כ-365 מיליארד שקל.

דרישת שר הביטחון אהוד ברק (עבודה) לתוספת בסך 6 מיליארד שקל לתקציב הביטחון היא זו שעיכבה את אישור התקציב אולם כאמור התקציב עבר בסופו של דבר ללא התוספת לבטחון. תקציב הביטחון הוא הגדול ביותר מבין תקציב המדינה והוא עומד על כ-54 מיליארד שקל.

בתוך-כך, הממשלה נענתה לכלל הדרישות התקציביות של יהדות התורה ואתמול אף העניקה תוספת של 13 מיליון שקל לקצבאות האברכים, במחטף של הרגע האחרון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר