האם עיריית בית-שמש ניצבת שוב בפני משבר קואליציוני?

ר´ אלי פרידמן מסיעת "טוב" בעיר בית-שמש יזם באחרונה חידונים בהלכות שבת מטעם העירייה. אלא שמספר רבנים לא ממש אהבו את הרעיון החדש ואסרו על העיתונים המקומיים לפרסם מודעות בעניין. עכשיו, פרידמן מבקש מהעירייה להחרים את העיתונים. וראש-העיר? ממולכד (אקטואליה)

ניצן ארליך | כיכר השבת |
ראש העיר ופרידמן (ארכיון פלאש 90)

נראה היה כי מחלוקות העבר בין אלי פרידמן מתנועת "טוב" (שצורף, כזכור, לקואליציה העירונית) ´לסיעת "דגל התורה" בעיריית בית-שמש - דעכו, והחיים במסדרונות העירייה מתנהלים על מי מנוחות. באחרונה גם היו שיתופי פעולה בין המחלקות השונות כשפרידמן קיבל לידיו את מחלקת קישרי חוץ ואת המחלקה להעצמת נוער (מסתבר שיש חיה כזו בבית-שמש).

ל"כיכר השבת" נודע כי ככל הנראה, לא עוד שלום ואחדות. באחרונה יזם פרידמן פרוייקט חידונים בהלכות שבת מטעם המחלקה להעצמת נוער. מדובר בחידון נושא פרסים המיועד לילדים. המחלקה פרסמה מודעת ענק על שני עמודים בעיתונים הקוראת לציבור להשתתף במהלך השבועות הקרובים בחידוני השבת, כאשר בכל שבוע החידון מתמקד בנושאים שונים מתוך הלכות שבת.

עד כאן הכל היה נראה כשורה, אלא שמרגע שבו פורסמה המודעה בעיתונים החלה המהומה הגדולה. רבני השכונה ר´ מרדכי גולדשטיין רב קהילת "משכנות יעקב" והרב פרלשטיין רב הקהילה הליטאית ברמת בית-שמש א´ יצאו חוצץ כנגד ההשתתפות בחידון השבת של פרידמן שכן אין רוח חכמים נוחה מתנועת טוב ובראשה אלי פרידמן.

אם לי די בכך, הרבנים אף יצאו במודעה אשר בה צורפה חתימתו של הרה"ג ר´ שמואל אוירבך שליט"א.

במודעה אף דרשו הרבנים והפעילו את לחצם על עורכי העיתונים המקומיים לבל יעזו להמשיך ולפרסם את חידונו של פרידמן. ואכן, העיתונים הפרו הסכם עם פרידמן וגדעו את החידון בעודו באיבו.

פרידמן שנקלע למהומה, ביקש בכינוס של הנהלת העיר ביום חמישי האחרון להעלות הצעה לסדר הקוראת לעירייה להחרים את העיתונים החרדיים המקומיים ולא לפרסם בהם כל פרסום עירוני עד אשר ייאותו לשוב ולפרסם מודעות מטעם המחלקה של פרידמן.

ראש-העיר משה אבוטבול אמר שמכיון שלא הוגשה הצעה בכתב, כמקובל, ידונו על כך במליאה הבאה.

"אבוטבול", מסביר לנו גורם בעירייה, "נמצא בין הפטיש לסדן, שכן מצד אחד פרידמן שותף בקואליציה ומצד שני הוא לא מעוניין לצאת כנגד הרבנים".

ימים יגידו האם יצליח פרידמן במשימה. גורם בעירייה טוען כי יש סיכוי שהאופוזיציה תצטרף אליו כדי להביך את ראש-העיר בעניין. יצויין, כי איש "דגל התורה" משה מונטג צריך את תמיכתו של פרידמן בכל הפרויקטים הנבנים ברמת בית-שמש, כך שאם לא יגיעו עם פרידמן לפשרה העסק יכול להסתבך עוד יותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר