תוקף, שוב

הנגיד פישר: "בעיות חינוך בישראל? בגלל החרדים"

"לחרדים יש מערכת חינוך, והיא לא באמת טובה - חסרים שם אנגלית ומתמטיקה ועוד דברים, וזו בעיה" - כך אמר השבוע נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר בראיון לשבועון האמריקאי "ניוזוויק". פישר ניסה להסביר את ההישגים הנמוכים של מערכת החינוך בארץ הקודש ובחר להאשים את החרדים. מישהו מופתע? (ארץ)

איטל קציר | כיכר השבת |
הנגיד פישר (פלאש 90)

לנגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, יש בעיה עם מערכת החינוך החרדית. בראיון שהעניק לשבועון האמריקאי "ניוזוויק", הוא נשאל על מערכת החינוך בישראל ובחר למתוח ביקורת על החינוך החרדי.

פישר ניסה להסביר את ההישגים הנמוכים של מערכת החינוך, ומצא אשם: "יש לנו מערכות חינוך נפרדות. לחרדים יש מערכת חינוך משלהם, והיא לא באמת טובה - חסרים שם אנגלית ומתמטיקה ועוד דברים, וזו בעיה".

אין זו הפעם הראשונה שבה תוקף נגיד בנק ישראל את המגזר החרדי.

לפני חודשים אחדים, במהלך שיחה שקיים עם כתבים זרים הוא התייחס להרגלי העבודה במגזר החרדי.

"זה לא יחזיק מעמד", אמר אז פישר. "אנו לא יכולים לסבול גידול מתמיד באוכלוסיה שלא עובדת. השינוי יבוא בדרך כלשהי - בעימות חברתי, עימות פוליטי או באופן מוסכם ובונה".

פישר אמר לכתבים הזרים, כי "70% מהגברים (החרדים) לא עובדים וזוהי ערובה לעוני. אין בעיה כזו בארה"ב, שם החרדים עובדים. הבעיה הזו קיימת רק בישראל. השאלה היא מדוע".

פישר ציין כי הבטחת ההכנסה הניתנת לתלמידי הישיבות תורמת לבעיה ולפיכך יש לשנות את המדיניות הממשלתית.

בראיון ל"ניוזוויק" התייחס פישר גם לבריחת המוחות מן ישראל. "המצב בארה"ב הוא הרבה יותר טוב. בוגרי החוג לכלכלה אשר מקבל את עבודתו הראשונה בארה"ב ירוויח פי 3 או פי 4 לעומת מה שירוויח כלכלן מתחיל בישראל", הסביר הנגיד את התופעה.

"גם האוניברסיטאות בארה"ב מצויידות טוב יותר. נדרש שינוי על מנת שאנשים יחזרו לישראל.

"בשנים הראשונות של המדינה אנשים לא עזבו את המדינה בגלל הפטריוטיות, אך זה הפך למקובל יותר כאשר ישראל הפכה למדינה נורמלית יותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר