מקורבי הרנטגן: "הוא לא פוסק הלכה"

האם איבריו של הכדורגלן אבי כהן לא נתרמו בגלל הוראה של "הרנטגן"? מקורביו מכחישים זאת בתוקף. רעייתו של כהן מצטרפת. המקורבים כותבים: "לרב יעקב ישראל איפרגן אין ולא היה כל קשר להחלטת משפחת כהן לתרום או לסרב לתרום את איבריו של המנוח, אבי כהן ז"ל". כל הפרטים

ב. ניסני | כיכר השבת |
"הרנטגן". מקורביו מכחישים (מאיר אלפסי)

הסערה סביב נושא תרומת איבריו של שחקן הכדורגל, אבי כהן מסרבת לגווע. השחקן המנוח, כזכור, חתם על כרטיס אדי המביע את רצונו לתרום את איבריו לאחר מותו, אולם בני משפחתו העדיפו להביאו לקבורה, בהתאם למסורת ישראל.

התקשורת, כצפוי, לא אהבה את הצעד הזה וטענה כי הוא נעשה בלחץ רבנים. כך למשל הפרשן בן כספית שהאשים ב"מעריב" את "הרנטגן" בהחלטת המשפחה.

מקורביו של רנטגן לא נשארו חייבים והוציאו הודעה לכלי התקשורת, בה הם מכחישים את הנאמר.

"בעקבות שורה של פרסומים חסרי אחראיות, שקריים ומכפישים הרינו להבהיר לציבור כי לרב יעקב ישראל איפרגן אין ולא היה כל קשר להחלטת משפחת כהן לתרום או לסרב לתרום את איבריו של המנוח", הם כותבים.

לפי הודעת המקורבים, "בעת ביקורו של הרב אצל אבי כהן ז"ל, שהיה אז במצב קריטי, איש לא דיבר עם הרב בנושא תרומת האיברים, לא ביקש את הסכמתו או את עצתו בנושא וממילא הרב גם לא הביע את דעתו בנושא בשום צורה ובשום אופן. הרב איפרגן איננו פוסק הלכה אלא עוסק במתן שיעורי תורה בנושא סוד וקבלה, אך לא בנושאי הלכה.

"אשר לביקור הרב אצל המנוח אבי כהן. הרב איפרגן שהה בקברי צדיקים בצפון כאשר פנו אליו כמה ממכריו הקרובים וביקשו שיבוא לברך את אבי על מיטת חוליו וזאת לבקשת בני המשפחה. לרב איפרגן אין היכרות מוקדמת כלשהי עם משפחתו של אבי כהן.

"הרב איפרגן לא דיבר על תרומת אברים"

"הרב נעתר לבקשה והתכוון לנסוע במכוניתו אלא שהמכרים הפצירו בו שהדבר דחוף ושהם, המכרים, העמידו לצורך העניין מסוק שיביאו במהירות לבית החולים.

"הרב נענה גם לבקשה זו. המסוק הביא את הרב לבית החולים. לרב לא היה שום קשר למי שהטיס את המסוק, או ביקש להנחית אותו במקום כזה או אחר. הוא לא ביקש ולא התערב בשאלת מקום הנחיתה של המסוק.

"הרב הגיע למיטתו של אבי כהן ובירך אותו כאשר התבקש. הרב שוחח ארוכות עם בנו, וביקש ממנו להיות חזק למען המשפחה שאותה יהיה עליו להנהיג. דברים ברוח זאת אמר הבן תמיר בטלוויזיה באותו יום מאוחר יותר.

"הרב לא דיבר עם המשפחה על תרומת איברים וכך גם לא הביע דעתו בנושא מול משפחות אחרות שקרוביהן היו מאושפזים במחלקה ואשר ניגשו לרב וביקשו ברכות, כמקובל".

יצויין כי גם דורית כהן, רעייתו של אבי הכחישה היום בראיון רדיו את הפרסומים הללו. "זו היתה החלטה של המשפחה בלבד", אמרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר