דעה: ביבי, תפסיק להסתתר מאחורי ישי

לי לא ברור איך בני קניאק, יושב בין כל המכובדים בזמן שכלל לא ברור אם הסוהרים נסעו אל כלא דמון לצורך. טענות קשות נשמעות עדיין על כך שכל האסירים פונו בזמן שאוטובוס הסוהרים היה בדרכו לשם. איך יושבים מפקדי המשטרה שהתירו נסיעת האוטובוס אל תוך הלהבות. איך יושב מפקד הכיבוי, שפיקודיו הגיעו אל השריפה שפרצה בעוספיים, יותר משעה לאחר שפרצה (דעה)

נתנאל קקון | כיכר השבת |

ביבי הפסק להסתתר מאחורי גבו של אלי ישי. אם יש מי שנושא באחריות לשלום אזרחי המדינה, מדובר בך, ראש הממשלה. לא שר הפנים. ואם נצטרך להזכיר לך את זה, נעשה זאת יום יום.

לפחות עד שתפסיק להניע את התהליך בו אתה מתחמק מאחריות ומטיל זאת על ישי.

האלימות התקשורתית נגד שר הפנים עשתה את שלה. המשפחות השכולות, שליבנו בהחלט עימם, הן צרכני תקשורת בדיוק כמו כל אחד אחר וזו השפיעה עליהם במציאת האשם.

כמובן שלהם יש את הזכות והחובה לדרוש קבלת תשובות. אבל גם להם, אין את הזכות לקבוע מי אשם במחדל ולהעמידו אל עמוד הקלון מול מדינה שלמה. עם כל הכאב, אין להם היתר לבזות ולהשפיל שר בישראל. זו לא הדרך.

לי לא ברור, למשל, איך בני קניאק, יושב בין כל המכובדים בזמן שכלל לא ברור אם הסוהרים נסעו אל כלא דמון לצורך - טענות קשות, עדיין נשמעות, על כך שכל האסירים כבר פונו בזמן שאוטובוס הסוהרים היה בדרכו לשם. איך יושבים מפקדי המשטרה שהתירו נסיעת האוטובוס אל תוך הלהבות. איך יושב מפקד הכיבוי, שפיקודיו הגיעו אל השריפה בעוספייה, יותר משעה לאחר שפרצה.

ואיפה המציתים? נערים, ילדים, מבוגרים לא משנה מי הם, איך הם לא משלמים שום מחיר. כולם פוחדים לבוא חשבון עם המגזר הערבי, שאחדים מבניו אשמים בשריפה ועוד כמה אחדים ניסו להעלות את מדינתנו כולה באש, בשורת הצתות מכוונות. אה, נגד ערבים אסור להסית? אבל נגד חרדים מותר.

ביבי לא יוצא להגנת שר הפנים, הוא ממשיך בהתעלמות, כפי שהוביל בימי השתוללות השריפה. הוא נהנה מכך שהחיצים מופנים אל מישהו אחר. הוא גם ישמח שמישהו אחר ישלם את המחיר ולא הוא. אבל האירוע הערב, אני מקווה, ידליק נורה אדומה, או אולי רמזור אדום, על פניו של נתניהו. ישי, ראה מי האיש.

בישיבת סיעת ש"ס בשבוע שעבר, השתתפו כמה בכירים בכיבוי. מה שהם אמרו שם, לא הופיע בכותרות העיתונים: אלי ישי היחיד שדאג לנו בשנים האחרונות. רוצים יותר מכך, קבלו ציטוט מזעזע "האשכנזים לא מסתכלים עלינו רק הספרדים", כך, במילים אלו, הסגיר קצין כיבוי בכיר את צפונות ליבו על הרגשת הכבאים, המרגישים מושפלים ומקופחים, גם על רקע השתייכות רוב רובם לצד "העדתי" במדינה. היחידים שדואגים להם, אלו הספרדים של ש"ס.

ברמה האישית אני מרחם על אלי ישי. דווקא הוא - האיש הכי לבבי ורגשן בממשלה הזו, האיש שלא מתנשא על אף אחד, האיש שבהלויית קדושי מומבי ישב והזיל דמעות כאשה בוכייה. גם עכשיו, כשנאלץ לשלם את מחיר הכישלון של נתניהו, הוא עשה זאת, יצא לחדר צדדי, שם ישב והזיל דמעות.

וזו ההודעה שהוא משגר כעת: "אובדנם של המשפחות השכולות כבד מנשוא. מתוך כאבם הם אומרים אשר על ליבם. ליבי עמם ושינוחמו מהשמיים". זה אדם. זה יהודי. לא פוליטיקאי שחושב רק על הכסא שלו. הוא זה שמשלם את מחיר החמלה.

בשולי הדברים, ישי בהחלט צריך לעשות בדק בית בסביבתו, מי היה "החכם" שהמליץ לו להשתתף בטקס. דבר נוסף, אולי צריך להכות על חטא מדוע לא התעקש ישי על וועדת חקירה. כל התמונה היתה שונה כעת, כשהמשפחות היו מחבקות אותו כמי שדאג להן לקבלת תשובות. מה גם שבטוחני כי מסקנות וועדה כזו היו מטיבות עם ישי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר