ח"כ מנחם אליעזר מוזס נדהם: זוגות גרים מתחת לאדמה

ח"כ מנחם אליעזר מוזס יזם סיור בכמה שכונות בירושלים, על רקע מצוקת הדיור. גם ח"כ שאמה וכצל'ה הצטרפו ונדהמו מתנאי הדיור. "ללא אור יום, ללא אויר צח, מחוברים אל מערכת חשמל לא תקנית המסכנת את חייהם. על הממשלה והכנסת להציב את נושא הדיור כיעד לאומי ולפתור את המצוקה הנוראה"

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |

על רקע מצוקת הדיור הקשה, יצא יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מנחם אליעזר מוזס לסיור מקיף באתרי הדיור התת קרקעי של זוגות צעירים, בעיר ירושלים. הסיור כלל את שכונת בית וגן, ושכונות בצפון העיר.

לסיור הצטרפו יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ כרמל שאמה-הכהן, וח"כ יעקב כץ.

"רציתי לקיים טוב מראה עיניים", הסביר מוזס. "חשוב לי מאוד, שיו"ר ועדת הכלכלה, האמורה לדון בחוקי הדיור והמשכנתאות, יראה בעצמו ויזדעזע. זוגות צעירים, עם ילד ושניים, מתגוררים מתחת לפני האדמה. בדירות שאינן עולות על 25 מטר.

"ללא אור יום, ללא אויר צח, מחוברים אל מערכת חשמל לא תקנית המסכנת את חייהם. על הממשלה והכנסת להציב את נושא הדיור כיעד לאומי ולפתור את המצוקה הנוראה".

מוזס הוסיף: "אני מזמין את ראש הממשלה ואת שר האוצר להגיע ולחוש את המצוקה. אני בטוח שמדיניותם הכלכלית בנושא הדיור תשתנה מיידית".

לדבריו, הזוגות הצעירים הללו נענשים בכפלים. לא זו בלבד שאין ביכולתם לרכוש דירה משלהם, הם גם לא זכאים להשתתפות משרד השיכון בהשתתפות בשכירות, מאחר והדירות בהם הם מתגוררים אינן רשמיות ולא ניתן לקבל עבורן את הזכאות.

בעקבות מה שראה בסיור, יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ שאמה-הכהן החליט לכנס ישיבה דחופה של ועדת הכלכלה, שתדון בסוגיה ותנסה למצוא פתרון ראוי למחוסרי הדיור. "שר האוצר מתגאה במדינת ישראל החברה ב OECD. צריך להביא לכאן את שר האוצר שיראה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר