המדינה תדרוש: לכלוא את ענת קם ל-10 שנים

ענת קם, שהעבירה מסמכים סודיים אל עיתונאי "הארץ" לא תואשם בפגיעה בבטחון המדינה. המדינה תדרוש 10 שנות מאסר * המסמכים שהדליפה קם כוללים רשימות חיסול של בכירים פלסטינים, תוכניות להתמודדות צה"ל עם מצבים שונים, תוכניות מפורטות למבצעים צבאיים, תיאור של פריסת כוחות צה"ל בשגרה ובחירום, כולל סדר כוחות הצבא, סיכומי הערכות מצב ועוד

ב. ניסני | כיכר השבת |
(פלאש 90)

בית המשפט המחוזי בתל-אביב אישר את עסקת הטיעון בין הפרקליטות לבין ענת קם.

לפי ההסדר שגובש, יימחקו מכתב האישום נגד קם האישומים החמורים שמייחסים לה פגיעה בביטחון המדינה.

עם זאת, קם תודה בעבירות של החזקה ומסירה של חומר סודי.

בהתאם לכך, המדינה צפויה לדרוש עונש של 10 שנות מאסר בפועל, בעוד בצוות ההגנה יבקשו מהשופטים לגזור עליה מאסר על-תנאי או עבודות שירות.

כתב האישום נגד קם, שעבדה בשנים האחרונות ככתבת האתר "וואלה", הוגש לבית המשפט ב-14 בינואר אשתקד. קם שירתה כחיילת בצה"ל בין השנים 2005-2007, בלשכתו של אלוף פיקוד המרכז דאז, יאיר נווה.

על-פי כתב האישום היא הוציאה מרשות הצבא במהלך שירותה הצבאי, ממניעים אידיאולוגיים, מעל 2,000 מסמכים והציעה אותם לעיתונאי יוסי יהושוע מ"ידיעות אחרונות", אך מסירתם לא יצאה לפועל, ובסופו של דבר הם נמסרו לעיתונאי אורי בלאו מ"הארץ".

המסמכים כוללים רשימות חיסול של בכירים פלסטינים, תוכניות להתמודדות צה"ל עם מצבים שונים, תוכניות מפורטות למבצעים צבאיים, תיאור של פריסת כוחות צה"ל בשגרה ובחירום, כולל סדר כוחות הצבא, סיכומי הערכות מצב ועוד.

לפי כתב האישום, קם אגרה את המסמכים הסודיים במחשב נייד והעתיקה את תכני התיקייה לשני דיסקים - האחד למסמכים והשני למצגות. מדובר ממסמכים רגישים ביותר מאגפי המטכ"ל השונים בצה"ל, וגם מלשכת הרמטכ"ל.

הערכת הגורמים המקצועיים היא כי הוצאת המסמכים מרשות הצבא והחזקתם בידי גורמים בלתי מוסמכים ללא כל מנגנון פיקוח ובקרה, עלולה לגרום לכך שמסמכים סודיים ביותר שחשיפתם תסכן חיי אדם, יגיעו לידיעת גורמים עוינים וכך תגרם פגיעה קשה ומתמשכת בביטחון המדינה וביכולתה להתמודד עם האיומים המונחים לפתחה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר