"והדרת פני זקן", זה גם שירות אזרחי

עקב הביקוש הגובר במגזר החרדי, יוגדל התקציב, ומאות תקנים יתווספו בשנה הקרובה לתכנית "והדרת פני זקן"- התנדבות אברכים למען הקשישים בקהילה, במסגרת השירות האזרחי * מנכ"ל מנהלת השירות האזרחי לאומי, שר שלום ג´רבי: "אין ספק שהשירות האזרחי במגזר החרדי מוכיח את עצמו בעבודה היומיומית ככלל, ובפרט עם האוכלוסייה הותיקה בישראל" (חרדים)

חנה בורט | כיכר השבת |
המנכ"ל ג'רבי וח"כית נס בסיור (ליאור דסקל)

השנה, הוקם לראשונה במגזר החרדי מיזם "והדרת פני זקן" של המשרד לאזרחים ותיקים בשיתוף מנהלת השירות אזרחי-לאומי.

בשירות, משתלבים האברכים, באמצעות חברת "דנאל" המופקדת על הכשרתם, בעבודה יום-יומית למען הקשישים בקהילה, תוך מתן ליווי וסיוע חברתי, ומהווים מערך תומך המאיר את עולמם של הקשישים.

כיום, פועל המיזם בבני-ברק ובירושלים, בהיקף של כ-100 מתנדבים. לאור הצלחת השלב הראשון, הוחלט ע"י סגנית השר לאזרחים ותיקים, ד"ר לאה נס, לפעול למען הרחבת תקציב המיזם, והוספת מאות תקנים למתנדבים נוספים ברחבי הארץ.

מנכ"ל מנהלת השירות האזרחי לאומי, שר שלום ג´רבי: "אין ספק שהשירות האזרחי במגזר החרדי מוכיח את עצמו בעבודה היומיומית ככלל, ובפרט עם האוכלוסייה הותיקה בישראל. אנו עדים למקרים בהם המתנדבים הם בעצם כל עולמם של אותם קשישים ומהווים עבורם משענת ומערך תומך בשגרה ובעת צרה".

אתמול (ב´), נערך סיור מיוחד במקומות התנדבות של חרדים המשרתים ב"והדרת", בשכונת גאולה בירושלים. הסיור נערך בהשתתפות ד"ר נס, מר שר שלום ג´רבי, מנכ"ל המשרד לאזרחים וותיקים מר אהרון אזולאי, וסמנכ"ל "דנאל" גב´ דליה שגב-פרץ. המשתתפים נפגשו עם מתנדבים וקשישים, והתרגשו לשמוע על סיפוקם הרב, ועל הפניות הרבות של אברכים להצטרף למערך המתנדבים. על העשייה העידו רכזי התוכנית: "פעילות זו בעלת ערך עליון בעשיית החסד והנתינה, עקב החשיבות הרבה בקיום מצוות "והדרת פני זקן". הצלחת התוכנית מקורה במידת ההתאמה למסגרת הקהילה ולאורח החיים החרדי על פי רוח התורה והקדושה".

ד"ר נס: "המתנדבים עושים מלאכת קודש. התרגשתי מאוד לראות את התגובות החיוביות וההצלחה של השלב הראשון במיזם "והדרת פני זקן", שקרוב לליבי במיוחד. לאור הביקוש, אפעל למען הרחבה משמעותית של התכנית לקהילות נוספות, על מנת שמתנדבים וקשישים רבים יזכו ליהנות מכך."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר