אריה דרעי:

´הגיעו מים עד נפש. חייבים להמשיך את המחאה הזאת´

"מחירי הלחם, המים והדלק כבר בלתי נסבלים - ופתאום, הציבור זועק. חייבים להמשיך בזעקה הזאת נגד החברות הגדולות" - כך אומר הבוקר אריה דרעי, ובכך מציב את עצמו בחזית המאבק החברתי בישראל ● על העובדה שש"ס הצטרפה למחאה: "במקום שבעלי תשובה עומדים, אפילו צדיקים גמורים לא עומדים"

ב. ניסני | כיכר השבת |
אריה דרעי (צילום: מאיר אלפסי)

אריה דרעי עומד בחזית המערכה נגד גל ההתייקרויות במשק. אתמול הוא קרא להחליף את השלטון אם הממשלה לא תחזור בה, והבוקר, בראיון לרזי ברקאי בגלי צה"ל הוא נשמע מתון יותר.

"הייתי מייעץ לראש הממשלה להיות קשוב לציבור ולתקן את מה שצריך לתקן. שלא תהינה אי הבנות: חייבים לשמור על מסגרת התקציב. אבל, חלוקת המשאבים כפי שהצביעה הממשלה הזאת והכנסת לא היתה נכונה.

"מחירי הלחם, המים והדלק בלתי נסבלים - אבל לא רק זה: אני מדבר על זה כאבא לילדים, שעושה קניות בבית. פתאום, הציבור זועק. וחייבים להמשיך את הזעקה הזאת נגד החברות הגדולות.

על העובדה שש"ס החליטה להלחם בהתייקרות במשק, הגיב דרעי: "במקום שבעלי תשובה עומדים, אפילו צדיקים גמורים לא עומדים. אני שמח שהם החליטו להצטרף, הם נזעקו, ואני שומע שהם נפגשים עם ראש הממשלה".

לדברי דרעי, "המציאות היא שכולם הצביעו נגד, ועכשיו שורה שלמה של חברי-כנסת, גם מהליכוד, מתנגדים.

התזמון מקרי?

"חייבים לפתור את הבעיות הללו. יש לי ארבע ילדים מתחת לגיל 18, כל השאר נשואים. אני צריך לתת להם כרטיס חופשי חודשי. זה עולה יותר מ-270 שקל לחודש - שזה אומר למעלה מ-1,000 שקל להסעת הילדים לבית-הספר.

"אני מדבר על דברים בסיסיים. לחמים. אם אנחנו במצב קשה, מילא, אבל המדינה נמצאת בצמיחה".

האם העובדה שדרעי משמיע את הביקורת הזאת דווקא עכשיו, מלמדת על שובו לפוליטיקה בעתיד הקרוב?

דרעי: "הטיימינג הוא שהגיעו מים עד נפש. ניצלתי את המצב שקם קול זעקה, כדי להשמיע את הדברים הללו. ואני שמח שהם השפיעו גם".

דרעי גם התפנה לספק פרשנות פוליטית: "הממשלה שלנו יציבה. יקח עוד שנה או שנתיים עד לבחירות. אין מה להתארגן עכשיו, זה מוקדם מדי. אני אתרום כמה שאוכל כדי שהמדינה הזאת תהיה יותר שיוויונית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר