עדות הילדים: הכוויות, הצלקות, ההשפלות

ביום בו נגזר עונשו של אליאור חן, אנו מגישים את הראיון שהעניקו הילדים ל"כיכר השבת", זמן קצר לאחר שחן הוסגר לישראל. "הוא שטן בדמות רב", כך כינו אותו הילדים שעברו את התעללות מחן. הם לא שוכחים ההתעללות, מרגישים את הכוויות והצלקות שנותרו. וגם: סליחה? לא בעולם הזה. הראיון המלא (חדשות, בארץ)

ישראל אהרון | כיכר השבת |
אחד הילדים בראיון ל"כיכר השבת"

ביום בו נגזר דינו של אליאור חן - 24 שנות מאסר, לאחר שהורשע בהתעללות מזעזעת בילדים בירושלים, אנו שבים לראיון המצמרר שהעניקו הילדים לפני שנה וחצי ל"כיכר השבת".

"שטן בדמות רב", כך כינו אותו הילדים שעברו התעללות במשך תקופה ארוכה מידיו של חן. הם אינם שוכחים את ההתעללות שעברו, חיים את הרגעים ההם, מרגישים את הכוויות ואת הצלקות שנותרו על גופם, וכמובן את חסרונה של האם המרצה את עונשה בבית הכלא. "המשפחה כולה נהרסה" הם אומרים.

גם אחיהם הקטן הנמצא במצב של "צמח", אינו מאפשר לשכוח את הזוועה אפילו לרגע. אתמול, לראשונה מזה שנה וחצי, הוא ביקר בביתו, לשם הובל על מיטה מיוחדת שנרכשה עבורו באלפי דולרים. הוא ישב והביט באחיו הצוהלים מסביבו, הביט והמשיך בדממתו.

הילדים הללו, אינם מנותקים מהסביבה. הם שומעים את הקולות ההזויים הטוענים כי אליאור חן חף מפשע, ורותחים מזעם: "הגוף שלנו מלא כוויות וצלקות ממה שהוא עשה, איך ניתן לומר שזה לא קרה. ויש גם השוואה חריפה הרבה יותר: "גם את השואה יש כאלו שמכחישים..."

כשמזכירים את שמו של אליאור חן בקשר המילה "רב", הילדים מתפרצים: "הוא רב? הוא שטן בתחפושת של רב" הם אומרים. בשעות הרבות ששהינו בחברתם, שמענו על סגנון התנהגותו של חן. הם ספרו על הזלזול שלו ברבנים, בפרט ברבני ברסלב כמו הרב ברלנד. את שמו של הרב ברלנד - הם אומרים, היה מזכיר חן בביטול, מלווה בפרצי צחוק.

הם לא סולחים לו, גם לא בעוד 1000 שנה. "אין מחילה למה שהוא עשה למשפחה שלנו" הם אומרים. כל הילדים פצועים, אמא בבית הסוהר. הוא לקח את הבניין שבנינו, את המשפחה, ופירק אותו. אין בעולם הזה עונש מספיק למה שהאיש הזה עשה".

גם מאביו של אליאור חן, זה הטוען שבנו חף מפשע וצדיק, ושהיה מאחל לכולם בן כמותו, לא חוסכים הילדים הללו את "ברכתם": "אם הוא מאחל ככה, אז אני מאחלת לו שבניו יהיו כמו אחי הקטן, זה ששוכב ´צמח´ בבית החולים" אומרת הילדה.

אילו היה גורלו של אליאור חן נתון בידי הילדים בהם התעלל, היה גורלו מסתבר, חופף לגורלם בימים בהם היו הם נתונים בידו. "אני הייתי שורף אותו עד שימות, כמו שהוא שרף אותי" אומר האח האחד, והשני מוסיף, "הייתי חותך אותו עם חרב...".

החיוכים אותם מפזר חן, מרתיחים את אביהם של הילדים, והוא רותח על חוצפתו, ועל הניסיון לטעון כי הוא ´חף משפע´: "הוא חצוף שהוא מעז לא להודות בזה, זה חלק מהרשעות שלו", והוא מוסיף: "האיש הזה מסוכן. גם אם הוא יצא בעוד שלושים שנה מהכלא, עדיין הוא יהיה מסוכן לציבור".

הוא אגב, מספר על זלזולו המוחלט של אליאור חן בהלכה. כך למשל הורה חן לחסידיו לנסוע בליל שבת גם אחרי השקיעה, כשהשמים מלאו כוכבים, "עדיין לא לילה" נימק ´הרב´ חן...

הזמן שחלף מסתבר, לא ריפא את הצלקות. הליך הריפוי עדיין בעיצומו. אביהם של הילדים אינו עובד בשום עבודה אחרת, משרתו היחידה היא: טיפול מסביב לשעון בשמונת ילדיו.

הילדים הללו, חיים בהסתרה. חבריהם לספסל הלימודים אינם יודעים מושג על הסיוט אותו עברו חבריהם לכיתה. את הצלקות שעל גופם הם מקפידים להסתיר היטב, והס מלהזכיר ביקורי חברים בבית המשפחה, זה שעדיין מחוסר דמות אם, ונזקק לסיוע צמוד לקיום היומיומי.

היום, כולנו מקווים, הם קיבלו נחמה קטנה, עם הקראת גזר-הדין המשמעותי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר