סערת ילדי הזרים

ישי דחה בחודשיים את הגירוש; בן-ארי: "אעתור לבית-המשפט"

שר הפנים, אלי ישי, הנחה לדחות בחודשיים את גירוש משפחות השוהים הבלתי חוקיים וילדיהם ● ח"כ מיכאל בן-ארי פנה במכתב דחוף לישי, בו הוא מבקש להורות על גירוש ילדים העובדים הזרים גם את הזוכים באוסקר. אם לא - יפנה לבג"ץ ● בפנים: ישי ובן-ארי בראיונות עם "כיכר השבת" (חדשות, בארץ)

מנחם כץ | כיכר השבת |
בן-ארי וישי (צילומים: פלאש 90)

שר הפנים, אלי ישי, הנחה בצהרי אמש (רביעי) לדחות בחודשיים את גירוש משפחות השוהים הבלתי חוקיים וילדיהם.

"עם סיום כל ההכנות הנדרשות, מתוך רגישות ותשומת לב מרבית, הנחיתי כי האכיפה כלפי משפחות עם ילדים הלומדים במוסדות חינוך ישראליים תדחה במספר חודשים ותתמקד בשלב זה במשפחות עם ילדים לגביהם אין כל מחלוקת לגבי אי עמידתם בתנאי החלטת הממשלה", הסביר השר ישי את החלטות.

ברשות האוכלוסין וההגירה הבהירו: "אנו עומדים בפני משימה רגישה וסבוכה ממרבית המשימות אותן נאלצנו לבצע עד כה. נערכנו בצורה הנכונה ביותר שניתן, במטרה לבצע את החלטת הממשלה כנדרש".

מתקפה מימין ומשמאל

כצפוי, ההחלטה המורכבת גררה גל תגובות מימין ומשמאל. כולם תקפו את השר ישי. בשמאל - על עצם הגירוש, בימין - על ה"כניעה", בעקבות סרט שזכה באוסקר - בו הובא סיפוריהם של ילדי הזרים בישראל.

חבר-הכנסת מיכאל בן-ארי פנה במכתב דחוף לשר הפנים, בו הוא מבקש להורות על גירוש ילדים העובדים הזרים הבלתי חוקיים גם את אלה שזכו באוסקר.

בין-היתר כתב בן-ארי כי: "נדהמתי לקרוא היום פרסומים לפיהם בכוונת אדוני לדחות את גירוש ילדי העובדים הזרים גם בשל העובדה שכמה מהם השתתפו בסרט שזכה באוסקר.

"להווי ידוע לאדוני כי חוק הוא חוק ואין אפשרות לעקם אותו ולקפל אותו רק בשל העובדה שמאן דהוא – מוכשר ככל שיהיה – זכה באוסקר.

"עם כל הכבוד והערכה, ברצוני להודיעך כי אם לא תשנה את החלטתך אאלץ לפנות לבית המשפט ולדרוש את התערבותו. לא יכול להיות שהחוק במדינת ישראל לא יכובד רק בשביל העובדה שמאן דהוא זכה באוסקר אבקשך לכבד את החוק ולהורות על גירוש מי ששוהה שלא כחוק בישראל".

בן-ארי: "אפנה לבג"ץ"

בן-ארי הודיע לישי כי אם לא ישנה את החלטתו יעתור לבג"צ. בשיחה עם "כיכר השבת" הסביר בן-ארי כי המתקפה שלו נגד ישי - באה כדי ליצור מאזן מול המתקפה של השמאל.

"לא צריכים להתרגש מהמתקפות של השמאל. בעצם המתקפה שלי, אני מסייע לישי לקבל את ההחלטה הנכונה - לגרש את הילדים הבלתי-חוקיים", אומר בן-ארי.

בן-ארי טוען כי בניגוד למה שנראה, ישי כלל לא נוקט באמצעים נוקשים נגד ילדי הזרים. "תכל´ס, הוא גירש ילד אחד?", שואל בן-ארי. "בינתיים הכל דיבורים, אין מעשים".

השר אלי ישי לא מתרגש מהמכתב של בן-ארי. "את ההחלטה קיבלתי כבר לפני מספר חודשים, הרבה לפני הקרנת הסרט - שלא ראיתי והוא לא מהווה עבורי שום שיקול מקצועי", אומר ישי ל"כיכר השבת".

לדבריו, "שאף-אחד לא יטיף לי על רגש ורחמים כלפיי ילדים. אני יותר רגיש מכל המתייפייפים האלה".

מקורבים לשר ישי אומרים כי "בן-ארי וחבורתו מנסים להשיג כותרת בכל מחיר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר