אחרי יפן, רעש אדמה בישראל

רעידת אדמה הורגשה בישראל, בחסדי שמים לא היו נפגעים

רעש אדמה הורגש אחר צהריים במרכז הארץ. ברעידה חשו היטב תושבים באזור השרון, גוש דן, מישוב החוף הדרומי והשפלה ● תושבי המרכז, שחשו ברעש, תארו כי ביתם רעד במשך כמה שניות ● לפי דיווחים, רעידת אדמה התרחשה באותה שעה בכרתים. לא ידוע על נפגעים או על נזק (בארץ)

איטל קציר | כיכר השבת |
אילוסטרציה (פלאש 90)

רעש אדמה קל הורגש לפני זמן קצר באזור מרכז הארץ. ברעידה חשו היטב תושבים באזור השרון, גוש דן, מישוב החוף הדרומי והשפלה. לא דווח על נפגעים או נזק.

לפי דיווחים, רעידת אדמה התרחשה באותה שעה בכרתים.

תושבי המרכז, שחשו ברעש, תארו כי ביתם רעד במשך כמה שניות.

יש לציין כי לפני כשבוע קבע מבקר המדינה, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, כי "ממשלות ישראל לדורותיהן הביאו לידי מחדל חמור ומתמשך לאורך שנים בטיפול בהיערכות ובמוכנות לאסון רעידת אדמה". זאת, בדו"ח מיוחד שהוא פרסם על עמידות מבנים ותשתיות ברעידות אדמה.

דו"ח מבקר המדינה התפרסם על רקע התמונות הקשות המגיעות כל העת מאסון הטבע ביפן והחששות הגוברים מפני תוצאות הרות אסון של רעידת אדמה בישראל.

לדברי לינדנשטראוס, אסון רעידת אדמה בישראל, שעלול לגבות אלפי קורבנות ולהסב נזקים כבדים לרכוש ולמבנים, היא כמעט ודאית. "רעידת אדמה כזאת בוא תבוא, במוקדם או במאוחר", סבור מבקר המדינה.

הוא הסביר כי בשל קיצוצי תקציב במשך שנים, שנעשו בלא שנבחנה באורח מקיף השפעתם על ההיערכות לחירום, הביאו לפגיעה קשה במוכנות ישראל לאירוע רעידה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר