שר הפנים חתם על צו הרחבת גבולות בית-שמש

בשורה כלכלית משמעותית לבית-שמש: שר הפנים הרב אלי ישי חתם על צו הרחבת גבולות העיר * ראש-העיר הרב משה אבוטבול: "משמעות הצו - סיפוח 3 אזורי תעשיה והעברת תשלומי הארנונה לעיריית בית שמש ובכך מתוקן עוול היסטורי * בנוסף הכריז שר הפנים על הקמת ועדה מיוחדת לזירוז אישורי 25.000 יח"ד בבית שמש

מאיר אלפסי | כיכר השבת |
(מאיר אלפסי, כיכר השבת)

יום היסטורי לעיר בית-שמש. לאחר פעילות ענפה של למעלה משנתיים ע"י עיריית בית-שמש בראשות הרב משה אבוטבול, זכתה אתמול עיריית בית-שמש לקצור את הפירות, כשסגן רה"מ ושר הפנים הרב אלי ישי חתם על צו הרחבת גבולות בית-שמש ובכך סיפח לבית-שמש 3 אזורי תעשיה פעילים.

העיר בית-שמש הינה בעלת שיעור הצמיחה הגבוה בארץ. במהלך 15 השנים האחרונות בית-שמש הכפילה את עצמה ארבע פעמים. שטח השיפוט של בית-שמש עד שנת 1992, השתרע על 12.500 דונם, אז התווספו לבית-שמש עוד 38.000 דונם שהיו שטחים חקלאיים של מועצה אזורית מטה יהודה, ובכך גדלה בית-שמש ל- 50.500 דונם, שהם שווים לגדלה של תל אביב-יפו.

מספר התושבים גדל אף הוא בהתאם וכיום בית-שמש חצתה את מספר 90 אלף נפש, ובתקופה הקרובה בית-שמש "תשבור" את "מחסום ה-100" ותיחשב בין הערים הגדולות שבהם למעלה מ-100.000 תושבים.

בעוד עשור העיר תכפיל את עצמה שוב, ויתגוררו בה מעל 200.000 תושבים ובשנים הבאות לאחמ"כ תגיע בעז"ה ל-300.000 תושבים ובכך תהיה בין חמש הערים הגדולות בארץ.

אולם בעוד ששטחי המגורים בבית-שמש גדלו בעשרות אלפי דונם, שטחי התעשייה של בית-שמש נותרו כפי שהיו לפני עשרות שנים, ולא התווסף לבית שמש אפילו מטר אחד לתעשייה, בכך נחסמה בית-שמש מלהגיע ליציבות ואיזון כלכלי ללא כספי הסיוע הממשלתיים של מענקי האיזון הניתנים לרשויות מקומיות רבות.

בשנתיים האחרונות פעל נמרצות ראש העיר של בית-שמש הרב משה אבוטבול מול משרדי הממשלה הרלוונטיים, אודות הצורך הקריטי בהוספת שטחי תעשייה לעיר. ועדה מקצועית לחקירת גבולות בית-שמש שמונתה ע"י שר הפנים הקודם, ישבה על מדוכה זו במשך למעלה משנה ובחנה לעומק את הטענות. בסיום עבודתה הגישה הועדה לשר הפנים את המלצותיה להרחבת גבולות בית-שמש וסיפוח 3 אזורי תעשיה הממוקמים בסמיכות לבית שמש, מצומת שמשון בואכה בית-שמש, א.ת. הר טוב א´, הר טוב ב´ ונוחם, המונים בסה"כ כ-3000 דונם.

שר הפנים אלי ישי התייחס לכך אתמול בטקס החתימה שנערך בלשכת ר"ע: "בית-שמש הינה עיר מתפתחת ועומדת להיות בין הערים הגדולות בארץ, נשמת אפה הכלכלית של כל עיר היא שטחי התעשייה והתעסוקה בעיר, לבית-שמש יש כבר כיום מצוקה חמורה בתחום ובודאי על רקע הבניה המסיבית של השכונות החדשות ברמת בית-שמש".

ישי הוסיף עוד "בחנתי לעומק את המלצות הועדה, לא אימצתי אותם כלאחר יד, ישבתי גם עם אנשי מטה יהודה, והגעתי למסקנה כי סיפוח אזורי התעשייה לבית-שמש הינו צעד הכרחי ומתבקש ביותר".

ראש-העיר אמר "זהו יום בשורה לבית שמש, זכינו להביא לבית שמש מתנה לרגל שנת השישים להיווסדה, מדובר בתיקון עוול היסטורי שנמשך שנים רבות, וכמאמר הסלוגן המוביל "שישים וזו רק ההתחלה" אני בטוח שאת היום ההיסטורי הזה יזכרו גם בחגיגות ה-120 לבית-שמש".

אבוטבול ציין כי "משמעות הסיפוח, הוא תשלומי ארנונה בסך של למעלה מ-10 מיליון ₪ בשנה. שאיפתי היא להביא את קופת העירייה לאיזון תקציבי בכוחות עצמה שתביא ליציבות כלכלית, ללא תלות בחסדי הממשלה ומענקי האיזון התלויים בחסדיהם של השרים הממונים".

שר הפנים הוסיף ובישר להנהלת העירייה, כי החליט למנות ועדה מיוחדת להקמת 25.000 יחידות דיור בבית-שמש. הועדה שתפעל ליד הועדה המחוזית לתכנון ובניה, תפשט את הליכי התכנון ותקצר את ההליכים, ובמקום שיארכו 5-7 שנים, יהיה ניתן בתוך שנה עד שנתיים לסיים את כל הליכי האישור לכל 25.000 יחידות הדיור בבית-שמש.

(צילום: מאיר אלפסי)
(צילום: מאיר אלפסי)
(צילום: מאיר אלפסי)
(צילום: מאיר אלפסי)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר