הצית את העסק ונשלח ל-25 חודשי מאסר

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר 25 חודשי מאסר על יעקב בן הרוש, בן 21 מבני ברק, שהואשם כי הצית את העסק הפרטי של אביו במטרה להונות את חברת הביטוח ולקבל כספים במרמה * השופט כתב: "לא רק שהנאשם לא היסס מלהצית בשעת לילה, שבה אנשים ישנים, חנות בבניין מגורים בן ארבע קומות, אלא שכצפוי ממעשה חמור זה הוא גרם במו ידיו לנזק רב ברכוש, ולנזק בגוף" (בארץ)

חיים שקדי | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (חמישי) 25 חודשי מאסר על יעקב בן הרוש, בן 21 מבני ברק, שהואשם כי הצית את העסק הפרטי של אביו במטרה להונות את חברת הביטוח ולקבל כספים במרמה.

לפני כשנה וחצי, חודשים ספורים לאחר שחיים בן הרוש פתח ברחוב ירושלים בבני ברק, חנות למכירת חיתולים לתינוקות וכלי בית חד פעמיים, החנות נשרפה.

לאחר חקירה התברר כי בן הרוש שלח את בנו יעקב להצית באישון לילה את החנות על כל תכולתה. לפי האישומים, יעקב הגיע לחנות בשעת לילה מאוחרת, שפך בנזין והצית דליקה שכילתה את החנות.

מי שהפליל את יעקב בן הרוש בהצתה הוא עד ראייה שסיפר כי שמע את הפיצוץ שנגרם בבית העסק בעת השריפה וראה אדם משליך דבר מה לתוך פח ונמלט מהמקום. בפח עליו הצביע עד הראייה נמצאו בקבוקי משקה ובהם החומר הדליק. על הבקבוקים נמצאו טביעות האצבעות של יעקב.

החנות, ממוקמת בקומת הקרקע של בניין מגורים, והשריפה התפשטה אל בניין המגורים מעל החנות, והמשפחות המתגוררות במקום נלכדו בלהבות עד אשר חולצו בידי כוחות הכיבוי.

המטרה בהצתת החנות הייתה הונאת חברת הביטוח והוצאת כספים במרמה, אך בפועל, במעשה ההונאה נפגעו גם 18 בני אדם משאיפת עשן, בהם פעוטות וילדים.

יעקב בן הרוש, הודה בהצתת החנות, והורשע בקשירת קשר לביצוע פשע והיזק בזדון. הפרקליטות ביקשה לגזור עליו שלוש שנות מאסר, אך כאמור, בית המפשט המחוזי החליט לגזור עליו רק 25 חדשי מאסר.

שופט בית המשפט המחוזי, גלעד נויטל, כתב בגזר הדין כי "לא רק שהנאשם לא היסס מלהצית בשעת לילה, שבה אנשים ישנים, חנות בבניין מגורים בן ארבע קומות, אלא שכצפוי ממעשה חמור זה הוא גרם במו ידיו לנזק רב ברכוש, ולנזק בגוף, כשאך בנס לא הסתיימה ההצתה המסוכנת שביצע הנאשם באסון כבד בנפש".

למרות זאת, החליט השופט להקל בעונשו מחמת גילו הצעיר, הודאתו, העובדה שזהו מאסרו ראשון וסיבות נוספות. בנוסף לעונש המאסר, הורה בית המשפט ליעקב בן הרוש, לפצות את הנפגעים ב-15 אלף שקלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר