בוטלו כל אישורי הכניסות לאדמו"רים למירון

שר התיירות סטס מיסז´ניקוב גילה בועדה לביקורת המדינה על שינוי בהסדרי הכניסה להילולת רשב"י. יו"ר הועדה יואל חסון: שיפור רב בתשתיות אך עדיין חסר פיקוח בריאותי על האוכל. לילי בלסקי ממשרד הבריאות הודתה כי איננה יודעת כמה מפקחים יבדקו שהאוכל הנמכר באתר מאושר ומפוקח (בארץ)

ניצן ארליך | כיכר השבת |
(יוסי רייכמן)

שר התיירות סטס מיסז´ניקוב גילה בועדה לביקורת המדינה על שינוי בהסדרי הכניסה להילולת רשב"י. יו"ר הועדה יואל חסון: שיפור רב בתשתיות אך עדיין חסר פיקוח בריאותי על האוכל הועדה לביקורת המדינה בכנסת, דנה היום (שני) על ההיערכות להילולת ל"ג בעומר בקבר רבי שמעון בר יוחאי, במוצאי השבת הקרובה.

צבי ורטיקובסקי, נציג מבקר המדינה שערך בעבר דו"ח קשה על המצב באתר, אמר כי "לפי בדיקותינו טרם הוסדרו שטחי פארק ורישיונות עסק ממשרד הבריאות". שר התיירות סטס מיסז´ניקוב אמר כי "אני מטפל באופן אישי בהילולא, ומשנה לשנה אנו משתפרים, ובעתיד אף מתוכננת של 30 מיליון ₪ בתשתיות קבע. ביטלתי את כל אישורי הכניסה לאח"מים ולאדמו"רים, והכניסה השנה תהיה רק לפי רשימות משטרת ישראל מראש. כל השאר יעלו בהסעות". מיסז´ניקוב הדגיש כי חלק ממסקנות מבקר המדינה טרם יושמו כי טרם בוצעה הפקעת קרקע. הוא סיפר כי רק לפני כעשרה ימים נחתמה ההפקעה ע"י שר הפנים, והיא תיכנס לתוקף בתוך 120 יום.

יו"ר הוועדה ח"כ יואל חסון (קדימה) התריע כי בעיניו התקלה החמורה ביותר היא שאין עדיין אחראי אחד לאירוע. "אני חש שיש שיפור אך עדיין מוטרד שחלק מהדברים מוסדרים רק ברגע האחרון". חסון הטיל על הממשלה להודיע בתוך ארבעה חודשים מי הגוף שיקבל את האחריות על כל מתחם הקבר.

לילי בלסקי ממשרד הבריאות הודתה כי איננה יודעת כמה מפקחים יבדקו שהאוכל הנמכר באתר מאושר ומפוקח. יו"ר הוועדה חסון זעם על כך, ואמר כי לא ייתכן ששבוע טרם האירוע אין מידע כזה. "הבעייתיות של האוכל עלתה שוב ושוב ועדיין מתייחסים לכך כאילו בהפתעה. אני מבקש לדעת עד מחר בצהריים כמה מפקחים יגיעו למקום". ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) הוסיף כי ניכר שינוי דרמטי בתשתיות האתר אך חובה להתכונן גם לתרחיש לא-צפוי. "חוט דק מאד בין הצלחה לכישלון. חייבים להפריד בין המושב לבין מתחם הקבר כדי לא לפגוע באיכות החיים של התושבים וכדי לקדם הפיתוח של האתר".

מנכ"ל המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים יוסי שווינגר ציין כי האירוע יקום או ייפול על ניידות וביטחון הציבור, וכי הורחבו שטחי החניונים והם מוכסים במצלמות, וגם השירותים חוברו למים וביוב. דני חנניה מפקד שירותי הכבאות באזור הזהיר כי אוהלים שיוקמו באתר חייבים להיות בטיחותיים, וכי כל הכבאיות של הקרן הקיימת לישראל שובתות ולכן יהיה קושי לאבטח את היערות בסביבה.

מנכ"ל משרד התיירות נועז בר ניר הוסיף, כי "קבענו להחליף תשתית ביוב, להפריד את המושב מהאתר, לקדם תב"ע ולהסדיר חניונים – הכול עולה כסף וייקח זמן". מרדכי הלפרין, נציג מושב מירון ציין יש עוד כמאה בימים בשנה בהם מגיעים אלפים למקום וכי חזית האתר מדרדרת מיום ליום גם בגלל הרוכלות הלא-חוקית. לדבריו, המשטרה והמועצה האזורית מגלגלים אחריות בעניין מאחד לשני, ומדרכות שנסללו בהשקעה ממשלתית רבה נתפסו בידי הרוכלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר