חוק הרבנים הראשיים

ח"כ אלי אפללו: "אין לרב עמאר שום מעורבות בחוק"

במליאת הכנסת עברה אתמול הצעת החוק שתאפשר לרב ראשי להציג את מועמדותו לכהונה נוספת. ההצעה עברה ברוב של 43 בעד, 6 נגדו-3 נמנעים. "לא דיברתי בנושא עם הרב עמאר, אין לו קשר לחוק והוא לא פעל בכל מה שקשור להצעה", אומר חבר-הכנסת אלי אפללו שהגיש את הצעת החוק (בארץ)

מימין: אפללו בדיון סוער עם השר מרגי (צ': פלאש 90

במליאת הכנסת עברה אתמול (רביעי) הצעת החוק שתאפשר לרב ראשי להציג את מועמדותו לכהונה נוספת. ההצעה עברה ברוב של 43 בעד, 6 נגדו-3 נמנעים.

כזכור, בשנת תש"מ, בזמן כהונתו של מרן הגר"ע יוסף שליט"א כרב ראשי לישראל, נחקק "חוק הרבנות הראשית לישראל" שמפרט את דרכי בחירתם של הרבנים הראשיים ומועצת הרבנות ואת משך כהונתם. החוק קבע כי רב ראשי יוכל לכהן בתפקיד עשור בלבד.

לפני כחודשים, ח"כ אלי אפללו מ"קדימה", העלה על שולחן הכנסת הצעת חוק לפיה רב ראשי יוכל לכהן לכל חייו. בש"ס החליטו אז, להמנע מההצבעה, ומנגד ביהדות התורה החליטו להתנגד.

אמש, ההחלטות השתנו: ש"ס התנגדה וביהדות התורה נמנעו. "לא דיברתי בנושא עם הרב עמאר, אין לא קשר לחוק והוא לא פעל בכל מה שקשור להצעה", אומר חבר-הכנסת אפללו בשיחה עם "כיכר השבת".

בעוד כשנתיים יערכו הבחירות לרבנות הראשית. על-פי הערכות, באם החוק יעבור - הראשון-לציון רבי משה-שלמה עמאר יגיש שוב את מועמדתו.

אפללו מנמק בשיחה ל"כיכר השבת" את הסיבה למעורבתו העמוקה בחוק הרבנות: "אין סיבה שרבני ערים נבחרים ללא הגבלת זמן והרבנים הראשים יבחרו לזמן קצוב".

יש לציין כי לחוק יש עוד דרך ארוכה עד לאישורו הסופי. "אני לא מבין את החרדים שלא תמכו בחוק", זועק אפללו. "לפני כחודשיים - לחוק לא הייתה תמיכה מצד החרדים".

אתמול, ח"כ אפללו הופתע לגלות שהחוק עבר בקריאה טרומית. מי שהתנגד בוועדת השרים, הוא שר המדע דניאל הרשקוביץ, שטען ש"ישנה פגיעה ברבנים הראשיים לשעבר, שנמנעה מהם התמודדות לתפקיד פעם נוספת".

בלשכת הרב הראשי לישראל הרב יונה מצגר טוענים: "יש לנו כל-כך הרבה עבודה, אין לנו זמן להתעסק בקדנציות נוספות".

בלשכת הרב עמאר סירבו להתייחס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר