סערת החופש הגדול > בלעדי

שר החינוך ל'כיכר השבת': "התלמידים ילמדו על החגים"

משרד החינוך החליט באופן סופי לקצר את 'החופש הגדול' בשבוע ימים ● "החופשה תקוצר ותלמידי ישראל ילמדו על החגים של חודש תשרי", אומר ל'כיכר השבת' שר החינוך גדעון סער. מגלה: "החרדים במשרד החינוך היו שותפים למהלך" ● סגן שר החינוך מוזס: "החופש הגדול מהווה נטל על ההורים" (בארץ)

בתחילת השבוע פורסם כי משרד החינוך החליט באופן סופי לקצר את ´החופש הגדול´ בקיץ - בשבוע ימים. פתיחת שנת הלימודים, כך על-פי החלטת משרד החינוך, תוקדם ל-26 באוגוסט במקום בתאריך הקבוע - 1 בספטמבר.

ההחלטה התקבלה בהתאם להמלצות הוועדה הציבורית שעסקה בבחינה מחודשת של מבנה שנת הלימודים והחופשות - כך נכתב בחוזר מנכ"ל שאמור להיות מופץ באופן רשמי למנהלי בתי-הספר היום (חמישי).

מועד תחילת ´החופש הגדול´ יישאר ללא שינוי - 1 ביולי, בבתי-הספר היסודיים ובגני הילדים, ו-21 ביוני בבתי-הספר התיכוניים.

למרות קיצור ´החופש הגדול´, סך ימי החופשה בשנת הלימודים הבאה לא יקוצר, משום שהתלמידים יקבלו ימי חופש חדשים במהלך השנה: בין יום-הכיפורים לחג-הסוכות יישארו התלמידים ב"גשר" של שלושה ימי חופש. כמו-כן, לחופשת החנוכה יתווסף יום אחד וכן לחופשת הפסח.

"ילמדו על החגים"

בהתבטאות ראשונה לכלי-תקשורת חרדי בסוגייה שמחוללת סערה במוסדות החינוך ברחבי הארץ, מסביר שר החינוך גדעון סער ל'כיכר השבת' מה הביא אותו לקצר את חופשת הקיץ, לה מייחלים התלמידים: "הקמתי את הוועדה בכדי לבחון את מבנה שנת הלימודים. מטרת המהלך: ליצור רכש משמעותי עד חודש תשרי".

שר החינוך השמיע הצהרה מפתיעה: "החופשה תקוצר ותלמידי ישראל ילמדו על החגים של חודש תשרי".

האם החרדים היו שותפים למהלך?

"הנציגים החרדים בשלטון המקומי, במשרד החינוך, היו שותפים למהלך".

סגן שר החינוך, הרב מנחם-אליעזר מוזס הגיב אף הוא למהלך התקדימי: "אני מברך על המהלך החשוב".

בשיחה עם 'כיכר השבת' אומר מוזס: "החופש הגדול מהווה נטל על ההורים שממשיכים גם בימים אלו בעיסוקם וגורמת לתלמידים רבים לאבד את כל ההשקעה של השנה על-ידי צוותות החינוך. זה היפך מטרת החופש שהיא התרעננות וצבירת כוחות לשנת הלימודים החדשה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר